خیانت به کشورهای عضو اوپک با خوش خدمتی عربستان به آمریکا/ تهدید اقتصاد ایران با وابستگی به درآمد نفتی

بصیر، محسن صادقی استاد دانشگاه و پژوهشگر مسایل اقتصادی در این رابطه اظهار داشت: به‌دلیل ضرورت توجه به اقتصاد ملی پیشنهاد می‌کنم وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی کاهش یابد.


وی در ادامه افزود: عربستان سعودی برای خوش خدمتی به آمریکا قیمت نفت را کاهش داد و کشورهای عضو اوپک را متضرر کرد، اما عربستان سعودی بداند ایران با تدبیر و با تحقق اقتصاد مقاومتی از این مهم نیز سربلند بیرون خواهد آمد.

صادقی عنوان کرد: دولت عربستان خیانت‌های متعددی به جهان اسلام نموده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کاهش قیمت نفت در زمان جنگ با عراق، سرمایه‌گذاری عظیم در بانک‌های آمریکا، قراردادن صندوق ذخیره ارزی خود در آمریکا، همگون و همسو شدن با رژیم غاصب صهیونیستی و انداختن نیروهای تکفیری به جان سوریه و عراق اشاره کرد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر تکیه بر توان داخلی در رویارویی با مشکلات گفت: امید است با برنامه‌ریزی مسئولان همان گونه که در ۸ سال دفاع مقدس از مشکلات عبور کردیم با اقتصاد مقاومتی پاسخ محکمی به استکبار بدهیم.

این استاد دانشگاه گفت: امروزه اقتصاد نفتی به بنیاد اصلی بسیاری از اقتصادها، از جمله ایران، تبدیل شده‌است و این امر به دلیل محدودیت این منبع طبیعی و اتمام آن، تا حدودی نگران‌کننده است.

وی با بیان اینکه وابستگی دولت به درآمد نفت تهدیدی برای کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به تسلطی که قدرت های استکباری بر بازار نفت دارند این تهدید می تواند جدی باشد اما مقام معظم رهبری با نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی در پی این هستند تا مسئولین به ابعاد دیگر اقتصادی کشور توجه کنند و وابستگی دولت به درآمد نفت کاهش یابد.

صادقی تاکید کرد: همانقدر که درآمدهای نفتی می تواند موجب ارتقای اقتصاد کشور باشد به همان میزان هم می تواند زمینه زمین گیر شدن اقتصاد کشور را فراهم کند.

وی در پایان تاکید کرد:: وقتی به اقتصاد مقاومتی توجه نشود مشکلات اقتصادی ما بیشتر می شود و لذا باید نظر مقام معظم رهبری برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی و تکیه برتوانایی های داخلی و صرفه جویی در منابع ومصارف بودجه مورد تاکید قرار گیرد.

 

 

تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا