اختصاصی/به بهانه باز پخش سریال "اولین شب آرامش"

مثلث های عشقی و فروپاشی بنیان خانواده

بصیر، مهندس آباد/ اولین شب آرامش، روایت دختری به نام آذر است که قصد دارد با یکی از هم‌دانشگاهیانش به نام علیرضا ازدواج کند. نوشین، دوست صمیمی آذر که دیوانه‌وار به علیرضا علاقه دارد؛ تلاش می‌کند تا جلوی ازدواج آن دو را بگیرد. برادر نوشین سال‌ها پیش نامزد آذر بوده و زمانی که برای تحصیل به خارج از کشور رفته، او را رها کرده‌است. نوشین برادرش را متقاعد می‌سازد که به ایران بازگردد و با دادن خبر آمدن فرزاد به آذر، تلاش می‌نماید تا او را از ازدواج با علیرضا منصرف کند. آذر که در گذشته علاقه زیادی به فرزاد داشته، در روز عقد، از ازدواج با علیرضا امتناع می‌کند و . . .

نمی دانم چند جلسه سخنرانی ،چند دوره کلاس وکارگاه اموزشی وچند ساعت برنامه تلویزیونی ورادیویی در مذمت سریال های ماهواره برگزار شده است .خلاصه در اینکه این سریالها بنیان خانواده ها را نشانه گرفته است ونتیجه ان چیزی جز از هم گسستگی رشته های قابل احترام جامعه از قبیل حرمت ها ف امنیت روانی خانواده ، غیرت ، عفت … و افزایش موج بی بند وباری و قبح شکنی در بین نسل جوان نیست هیچ فرد آ گاهی شکی به خود راه نمی دهد.

اگر بخواهیم نکات منفی سریال هایی که از چند سال قبل و با برند کشورهای مختلف از آمریکا و کلمبیا تا کره وترکیه ای را برشمریم شاید از حوصله این نوشته خارج شود . اما مهمترین آنها را می توان در رابطه های نامشروع و نا متعارف (عشق های مثلثی و موازی)، پوشش های نامناسب ، روابط جنسی (رفتاری وکلامی) ومصرف مشروبات الکلی بر شمرد.

شاید تم و رشته اصلی اکثر سریال های مذکور در همان مورد اول یعنی رابطه های خلاف شرع و عرف جامعه ما باشد. یعنی داشتن عشق های مثلثی و یا موازی.که بی شک تاثیرگذارترین  مورد از بین نکات منفی بالا می باشد. اما متاسفانه این نکته منفی در سریال های ما بیش از حد یافت می شود.

علت نوشتن این همانگونه که در عنوان آن آمده باز پخش سریال اولین شب آرامش است. سریالی که اگر با بازیگران خارجی ساخته می شد نه تنها از سریال های ماهواره ای چیزی کم نداشت بلکه دست همه آنها را از پشت می بست!!!!!

به روابط زیر توجه کنید:

دختری(آذر )برای رسیدن به عشق قدیمی اش برسر سفره عقد جواب منفی (به علیرضا فهیم ) می دهد ( اولین مثلث عشقی) 

دوست و همکلاسی این دختر (نوشین ملکی ) قبل از این ماجرا عاشق داماد ناکام سر سفره عقد می شود که از قضا خواهر عشق قدیمی آذر نیز هست.( دومین مثلث عشقی)

در کنار این دو مثلث یک عشق حرام (ندانسته) یعنی علاقه برادر ناتنی نوشین به وی ، می روید.

آعاز این روابط ، چند ضلعی نامتقارن عشقی این است که نوشین ملکی به خاطر عشق خود (یعنی علیرضا فهیم) حاضر می شود که آذر را از سر سفره عقد با علیرضا فهیم منصرف نماید و او را به عنوان زن برادر خود پذیرا شود و خود به سراغ گدایی علاقه علیرضا فهیم رود.

شاید غیر قابل باور ترین قسمت آنجاست که علیرضا در آخر سریال دوباره به سراغ آذری میرود که وی را در سر سفره عقد رها کرده و با کس دیگری ازدواج می کند و…  .

امیدوارم از مسئولین صدا و سیما کسی این متن را بخواند و پاسخ و حرفی برای آرام کردن ذهن نگران ما داشته باشند.نمی دانم آیا مدیران محترم قبل ساخت اینگونه از سریال ها آنرا مطالعه نمی کنند و شاید مطالعه می کنند ولی این موارد گفته شده را درک نمی کنند!! و شاید خدای نکرده درک کرده ولی …

لازم به ذکر است که سریال های ما کم از این شاهکارهای عاطفی در خود ندارد وبه یاری خدا در مجالی دیگر به آنها نیز خواهیم پرداخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا