دستگیری ۱۵۰ معترض در کالیفرنیا

بصیر، بیش از ۱۵۰ نفر از معترضان آمریکایی در اعتراضات شبانه در «کالیفرنیا» در اعتراض به رفتارهای خشونت‌بار و تبعیض‌آمیز پلیس آمریکا با اقلیت‌ها، دستگیر شدند.

 

شبکه ال بی سی لبنان گزارش کرد، اواخر دوشنبه شب (دیشب) بسیاری از ستاره‌های بسکتبال آمریکا در نیویورک با پوشیدن تی‌شرت‌هایی که روی آنها نوشته شده بود «نمی‌توانم نفس بکشم» به معترضان پیوستند.

 

اعتراضات در نیویورک و چندین شهر آمریکا بعد از آن آغاز شد که هفته گذشته، هیأت منصفه نیویورک، قاتل «اریک گارنر» دستفروش سیاهپوست آمریکایی مبتلا به آسم و پدر ۶ فرزند را تبرئه کرد و این در حالی بود که افسر سفیدپوست دستانش را به دور گردن گارنر حلقه کرده بود و هیچ توجهی به حرفهای او نداشت که می‌گفت: «نمی‌توانم نفس بکشم». در نهایت گارنر در بیمارستان جان خود را از دست داد.

 

پیش از آن نیز هیأت منصفه میسوری، «دارن ویلسون» افسر سفیدپوست آمریکایی را از اتهام قتل «مایکل براون» نوجوان ۱۸ ساله سیاهپوست امریکایی تبرئه کرد و به دنبال آن اعتراضات گسترده‌ای در فرگوسن و دیگر شهرهای آمریکایی به راه افتاد و معترضان به رفتارهای تبعیض‌آمیز پلیس آمریکا اعتراض کردند.

 

پرونده براون و گارنر و اعتراضاتی که متعاقب آن صورت گرفت موجب شد که رفتارهای تبعیض‌آمیز با اقلیت‌های آمریکا در صدر اخبار جهان قرار گیرد و وجهه سیاست‌خارجی آمریکا خدشه‌دار شده است.

 

طبق این گزارش، چند صد نفر از معترضان شب گذشته در منطقه برکلی در نزدیکی سانفرانسیسکو ایالت کالیفرنیا چندین خیابان و تقاطع اصلی را مسدود کردند.

 

معترضان بنا بر گزارش‌های رسیده، به سمت افسران پلیس اشیایی را پرتاب کردند و پلیس نیز متوسل به زور شد و ۱۵۰ نفر در این میان دستگیر شدند.

 

مقابل مرکز «بارکلیز» در بروکلین نیز گروهی ۳۰۰ نفری از معترضان خیابان‌ها را مسدود کردند و شعار می‌دادند: «نمی‌توانم نفس بکشم» و «دست‌ها بالاست، شلیک نکن».

 

در حومه فونیکس، حدود ۲۰۰ معترض آمریکایی به سمت مقر پلیس راهپیمایی کردند تا خشم خود را به قتل «رومین بریسبون» یک سیاهپوست دیگر آمریکایی که هفته گذشته توسط یک افسر سفیدپوست کشته شد، نشان دهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا