سوئد ۱/۲ میلیارد دلار پاتریوت از آمریکا می‌خرد

در حالی که تنش‌های منطقه‌ای بر سر توسعه فناوری موشک‌های بالستیک به شدت رو به افزایش است، سوئد قصد دارد مذاکره با شرکت ریتون آمریکا را برای خریداری سامانه های دفاع موشکی پاتریوت به ارزش ۱٫۲ میلیارد دلار آغاز کند.

دولت سوئد روز سه شنبه اعلام کرده است که مذاکرات با شرکت آمریکایی با هدف تحویل در سال ۲۰۲۰ میلادی خواهد بود و سامانه های دفاع موشکی پاتریوت قرار است از سال ۲۰۲۵ میلادی، عملیاتی شود.

شرکت ریتون نیز اعلام کرده است که تصمیم سوئد برای آغاز مذاکرات، این کشور را به سایر کشورهای اروپایی ملحق خواهد کرد که در حال استفاده از سامانه های دفاع موشکی پاتریوت برای دفاع در برابر تهدید ناشی از موشک های بالستیک و کروز و هواپیماها و پهپادهای پیشرفته هستند.

دولت سوئد نیز اعلام کرد” بر مبنای این پیشنهاد و تصمیم پارلمان در خصوص دستیابی به یک سامانه دفاع موشکی میان برد در بودجه ۲۰۱۸ میلادی، دولت تصمیم نهایی را در خصوص خرید سامانه دفاع موشکی طی سال آینده اتخاذ خواهد کرد.”

شرکت لاکهید مارتین بزرگترین عرضه کننده تسلیحات پنتاگون نیز در ماه اوت اعلام کرده بود که مشتریانش خواستار دفاع از خود در برابر حملات موشکی هستند و تقاضا برای سامانه‌های دفاع موشکی به شدت رو به افزایش بوده است.

شرکت ریتون تاکنون بیش از ۲۲۰ واحد آتشبار پاتریوت تولید کرده و انها را به مشتریانش در ۱۳ کشور جهان از جمله هلند و آلمان تحویل داده است.

نیروهای نظامی آمریکایی و آلمانی روز دوشنبه ده ها فروند موشک پاتریوت و استینگر را به عنوان بخشی از مانور ناتو در پایگاه کرت شلیک کردند که هدف از این مانور تقویت نیروهای ناتو برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی روسیه یا سایر کشورها بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا