وزیر بهداشت عنوان کرد:

بدهی ۷۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی بیمه به وزارت بهداشت/ دولت نمی تواند منابع کافی در اختیار نهادهای بیمه گر بگذارد

بصیر، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی پنجشنبه شب در حاشیه نهمین جشنواره شهید مطهری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جمع خبرنگاران افزود: علت اصلی ناتوانی بیمه ها در پرداخت این بدهی ها، پیش بینی نشدن منابع مالی پایدار برای نهادهای بیمه گر در کشور است و اینجاست که بیماری اقتصاد داخلی که وابسته به درآمدهای نفتی است، خود را نشان می دهد.

وی اظهار کرد: از یکسو درآمد دولت از فروش نفت به کمتر از یک سوم در مقایسه با سالهای گذشته رسیده است و از سویی دولت قادر به توقف خدمات رسانی در حوزه های مختلف از جمله حوزه سلامت نیست و ناگزیر به تداوم اجرای طرحهای خود است.

وزیر بهداشت گفت: دولت، به دلیل محدودیت های مالی نمی تواند منابع کافی در اختیار نهادهای بیمه گر بگذارد و این مساله باعث بدهکار شدن آنها به وزارت بهداشت می شود.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: اگر بخواهیم کیفیت خدمات رسانی در بخش سلامت را افزایش دهیم باید نهادهای بیمه گر قوی داشته باشیم، همچنین حضور نظام بیمه ای قدرتمند، برخورد با متخلف، قدردانی از نیروی انسانی کارآمد و زحمتکش در حوزه بهداشت و درمان، استقرار نظام ارجاع و راهنمای بالینی به شکل واقعی و… را ممکن می سازد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار امیدواری کرد در دوره دهم مجلس شورای اسلامی تصمیماتی موثر برای رفع مشکل بیمه ها در کشور و تامین سلامت مردم گرفته شود.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا