فساد غرب زدگی ، غرب زدگی فاسد

بصیر، اروپای مدرن امروز، حاصل تحولات چند صدهٔ اخیر تاریخ غرب است. کوته نگریست اگر گمان شود که چنین تحولاتی زاییدهٔ علم جویی و صنعت گرایی اروپاییان است. هرچند که شرایط اقتصادی، علمی و صنعتی نقش به سزایی در شکل گیری غرب مدرن امروز داشته است. لیکن انقلاب صنعتی یا رنسانس غرب، نشات گرفته ازیک سلسله تحولات فرهنگی و اعتقادی است. مسیحیت افراطی که زاییدهٔ کلیسا و مقدس نماهای شیطان صفت آن روزگار است نه تعالیم حضرت عیسی علیه السلام سبب شد تا مردم غرب نسبت به دین و دینمداری بدبین شده و آن را مایهٔ شقاوت و بدبختی خود بدانند.


اما هنوز فطرت خدا جوی مردم علی الخصوص عوام جرات ستیزه جویی آشکار با کلیسا را به مردم نمی‌داد. متفکرین و سیاسان منفعت طلب آن دوران به این نتیجه رسیدند که باید برای رسیدن به اهداف شوم خود دین و دینمداری را در زندگی مردم کمرنگ و کمرنگ‌تر کنند. و اعمال افراطی و ظالمانهٔ کلیسا زمینه را برای ایشان فراهم آورد. حال که عوام الناس از دین زده و نسبت به آن بدبین شدند، وقت آن بود تا جایگزینی مناسب برای دین در زندگی روزمرهٔ مردم پیدا شود. اوضاع سخت و مشقت بار معیشت مردم اروپا ی آن روزگار که باز هم مسبب آن کلیسا بود، بهترین زمینه را برای تحقق این امررا به وجود آورد. در گیر کردن مردم برای بهبود شرایط زندگیشان بهترین جایگزین بود و علم و صنعت به ظاهر تنها راه نجات، و برای رسیدن به این راه نجات مردم باید بی‌وقفه کار می‌کردند. دیگر از دین چیزی نمانده بود، زندگی شده بود کار و کار و کار…

اما انگار مردم چیزی را در زندگی روزمره اشان گم کرده بودند. وریشهٔ این سر در گمی را خستگی ناشی ازکار‌های روزانه خود می‌دیدند. حال وقت آن بود تااربابان علم و قدرت و صاحبان تفکرات شیطانی نقشه‌های شوم خود راعملی کنند. ایشان غرایز و شهوات حیوانی غربی‌ها را هدف قرار داده وآنرا خواستگاه و پناهگاهی نشان دادن تامردم از کمبود هاوخستگی‌های روزمره اشان به آن پناه برند و راه نجات خود را در تامین لذائذ شهوانی ببیند. و این شروع دوران جدیدی درغرب بود دورانی شاید سیاه‌تر از قرون وسطا دوران بی‌بندوباری و شهوت رانی، از این دوره که تاحال نیز ادامه دارد زنان عزت و کرامت انسانی خود را از دست داده و بیشتر نقش کالایی در جوامع غربی پیدا کرده‌اند.

کالاهایی که به دست ابلیس زینت شده و به بهائی بسیار ارزان‌تر از ارزش حقیقیشان در بازار شیطان ملعبهٔ دستان هوس باز عده‌ای شهوات ران گشته‌اند. آمار‌های فساد، بی‌بندوباری، تجاوز به عنف، زنا و افزایش فرزندان نامشروع که از سمت خود غربی‌ها منتشر می‌گرددموید این موضوع می‌باشد. متأسفانه این پایان این داستان تلخ نیست؛ این بی‌بندوباری‌ها فقط به اروپا محدود نشده است، چهرهٔ خوش رنگ و لعاب و فریبندهٔ غرب مدرن سالهاست مردمان جوامع دیگر را نیز فریفته و گریبان گیر انسانیت و عزت نفس آن‌ها شده است. اما این هم پایان ماجرانیست این‌ها همه مقدمه‌ای بود برای برملا نمودن دسیسه‌ای از دسایس شیطان ملعون.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا