کفاشیان فرشته نجات کرار؟

بصیر، هوشنگ نصیرزاده در مورد درخواست تجدیدنظرخواهی باشگاه استقلال در مورد رای محرومیت دو جلسه‌ای کرار جاسم در حالی که اعلام شده این رای قطعی است گفت: در این پرونده درخواست بازبینی داشتیم. در چنین پرونده‌هایی که رای قطعی است فقط درخواست بازبینی انجام می‌شود و تنها کسی که می‌تواند این دستور را صادر کند رئیس فدراسیون فوتبال است. در این مورد درخواست بازبینی ویژه صورت می‌گیرد و کس دیگری به جز رئیس فدراسیون نمی‌تواند چنین درخواستی داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی می‌توان درخواست تجدیدنظرخواهی ویژه انجام داد خاطرنشان کرد: این کار معمولا خیلی فوری انجام می‌شود البته می‌دانید طبق آیین‌نامه‌ای که ما به تقلید از فیفا نوشتیم آرای کمیته انضباطی باید به سرعت اجرا شود و حتی در مواردی که قابلیت تجدیدنظرخواهی وجود دارد باید رایی که صادر شده اجرا شود البته برخی از حقوقدانان که در دانشکده حقوق تحصیل کردند نسبت به این مسئله ایراد می‌گیرند اما این نوع عملکرد در تمام فدراسیون‌های جهان وجود دارد البته در این موارد کمیته استیناف باید به سرعت وارد شود و رای خود را اعلام کند. در مورد پرونده کرار رایی که صادر شده قطعی است و فقط رئیس فدراسیون می‌تواند درخواست بازبینی مجدد بدهد.

نصیرزاده تاکید کرد: طبق آیین‌نامه گفته می‌شود در صورتی که اسناد جدیدی پیدا شود و از زمان صدور رای ۲۰ روز نگذشته باشد می‌توان درخواست بازبینی مجدد کرد.

کارشناس حقوقی در پاسخ به این سوال که در پرونده کرار اعلام شده او از خروج از میدان امتناع کرده اما چنین عملی از او دیده نشد خاطرنشان کرد: در جزئیات پرونده نیستم اما می‌دانم مسئولان کمیته انضباطی افراد باتجربه و دقیقی هستند که دقت لازم را دارند اینطور که شنیدم مثل اینکه در رای کرار اعلام شده این رای مربوط به مصاحبه این بازیکن است در حالی که او هیچ مصاحبه‌ای انجام نداده است. مثل اینکه رئیس فدراسیون هم دستور بازبینی داده و کمیته  انضباطی با بررسی مجدد این مسئله طی امروز و فردا تکلیف این پرونده را مشخص می‌کند.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا