معاون آموزشی آموزش و پرورش فریدونکنار خبر داد:

راهیابی ۵ دانش‌آموز فریدونکناری به مسابقات کشوری علمی کاربردی

بصیر،کرمعلی فهیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: مسابقات علمی و عملی ویژه هنرجویان رشته‌های فنی حرفه‌ای و مسابقات علمی کاربردی ویژه هنرجویان رشته‌های کار دانش در استان مازندران برگزار شد.
وی ارتقای سطح کیفی آموزش‌های علمی و عملی هنرجویان، ارزیابی کیفیت آموزش‌های تخصصی مانند نظری و کارگاهی، ایجاد انگیزه لازم برای جذب و هدایت استعداد‌ها، خلاقیت‌ها و توانمندی هنرجویان در یک رقابت سالم را از مهم‌ترین اهداف این مسابقات برشمرد.
معاون آموزشی آموزش و پرورش فریدونکنار تصریح کرد: دانش‌آموزان برتر این مسابقات به مرحله کشوری راه می‌یابند.
فهیمی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری رتبه‌های خوب استانی در هنرستان‌های شهرستان فریدونکنار از سوی هنرجویان این شهرستان به دست آمده است، اظهار کرد: لازم است مدیران هنرستان‌ها با تشویق و در اختیار قرار دادن امکانات لازم به هنرجویان، زمینه بروز این خلاقیت‌ها را در آنان فراهم کنند.
وی اظهارکرد: فاطمه نظریانی در رشته طراحی صفحات وب و حسین حسینی در رشته برق صنعتی موفق به کسب رتبه نخست استان در مسابقات علمی و کاربردی ویژه هنرستان‌های کارودانش شدند.
معاون آموزشی آموزش و پرورش فریدونکنار افزود: امیرحسین صفرزاده نیز موفق به کسب رتبه سوم مازندران در رشته برق صنعتی شد و در مسابقات علمی و عملی هنرستان های فنی و حرفه ای نیز سیده فاطمه حسینی ملا و محدثه پورعلی اکبر کله‌بستی به ترتیب موفق به کسب رتبه اول و دوم استان در رشته صنایع دستی شدند.
فهیمی با بیان اینکه مسابقات علمی – کاربردی نقش مؤثری در کیفیت بخشی به آموزش‌های علمی و کارگاهی ایفا می‌کند، اظهار کرد: مسابقات علمی و کاربردی هنرستان‌ها نشان‌دهنده نقاط قوت و ضعف در آموزش، تجهیزات و نیروی انسانی حوزه فنی و حرفه‌ای و کاردانش بوده و اینگونه مسابقات موجب شکوفایی ظرفیت‌های هنرجویان در حوزه های عملی، مهارتی می شود.
وی هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد فرصت رقابت علمی – مهارتی همراه با رفاقت‌ها و جاذبه‌های آن عنوان و خاطرنشان کرد: مسابقات در دو مرحله منطقه‌ای و استانی برگزار شده و مرحله کشوری آن در بهار ۹۵ برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا