لس‌آنجلس تایمز:توافق، پایان تنش آمریکا وایران نیست

بصیر، یک روزنامه آمریکایی احتمال تبعیت ایران از این کشور در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای را رد کرد.

روزنامه لس‌آنجلس تایمز نوشت: «وقتی آمریکا و ایران به حرکت در مسیر توافق برای محدود کردن فناوری هسته‌ای تهران شروع کردند، خوشبینان اینطور گفتند که چنین توافقی، می‌تواند راه را برای آشتی مصالحه گسترده‌تر بین دو کشور هموار کند اما این موضوع حتی یک احتمال بعید و دور هم نیست».

این روزنامه نوشت: «در حالی که کلیات توافق (هسته‌ای) مورد موافقت قرار گرفته، آمریکا و ایران در بسیاری از درگیری‌ها و نزاع‌هاییی که جهان عرب را به هرج و مرج کشانده، یکدیگر را در طرف‌های مقابل(و در ضدیت با هم) می‌یابند».

در این گزارش آمده است: «نه تنها این نامحتمل است که ایران به یک شریک مطیع و سر به راه تبدیل شود بلکه آمریکا در حال تشدید فشار و شتاب دادن به تعمیر و بازسازی ائتلاف‌های قدیمی خود با تند و تلخترین دشمنان ایران است: شامل رژیم‌های محافظه‌کار سنی از قبیل عربستان سعودی و مصر».

روزنامه آمریکایی نوشت: «وقتی چارچوب توافق هسته‌ای حاصل شد، اولین تلفن رئیس‌جمهور اوباما با رهبر یک کشور خاورمیانه، با ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی بود و نه بنیامین نتانیاهو از اسرائیل».

در گزارش آمده است: «در یک تصمیم مهم که در بحبوحه مذاکرات ایران توجه کمی را به خود جلب کرده، اوباما اعلام کرد جت‌های اف ۱۶ و تانکهای M1A1 به مصر می‌فرستد».

لس‌آنجلس تایمز همچنین با اشاره به مواضع متضاد ایران و آمریکا در منطقه، از یمن که واشنگتن «فعالانه به عربستان سعودی کمک» کرده و سوریه، به عنوان مثال‌هایی از مواضع متضاد دو کشور در خاورمیانه خواند.

در پایان این گزارش هم با اشاره به مخالفت‌های متحدان واشنگتن در منطقه با مواضع خارجی اوباما به ویژه در موضوعاتی چون مذاکرات هسته‌ای، یمن و سوریه آمده است: «این فقط انقلابی‌گری در تهران نیست که ادامه درگیری و منازعه را محتمل می‌کند بلکه دولت اوباما نیاز به این دارد که به متحدانش نشان دهد در حال دادن آزادی عمل به ایران نیست»./

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا