ورود ۱۰۸ تور برای بازدید از جشنواره ملی آش در زنجان

به گزارش بصیر به نقل از  خبرگزاری فارس از زنجان، یحیی رحمتی شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره ملی آش ایرانی در این استان، اظهار داشت: اتفاقات و برنامه‏های بسیار مهمی در طول شش روز برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی در استان زنجان رخ داد.

وی با اشاره به اینکه همکاری شهرداری با اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در زمینه برگزاری نهمین جشنواره آش بسیار خوب بوده است، تصریح کرد: این در حالی است که هنگام برگزاری سومین جشنواره آش در استان، شهرداری در آن دوران ۱۵ میلیون تومان برای نصب بنرهای جشنواره درخواست کرده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان با این اداره کل در برگزاری جشنواره آش، اضافه کرد: مسیر گاوازنگ به گرده داغ دارای چاله‏هایی بود که توسط این اداره کل برطرف شد.

رحمتی با بیان اینکه همدلی و همکاری دستگاه‏های اجرایی در اجرای جشنواره ملی آش ایرانی بسیار خوب بوده است، یادآور شد: این جشنواره از سویی با حجم بزرگی از استقبال‏کنندگان مواجه بود.

این مسئول با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی در سال جاری سبب ثبت رکورد جدیدی از تورهای ورودی به این جشنواره شد، افزود: در مجموع ۱۰۸ تور به صورت رسمی برای بازدید از این جشنواره وارد استان زنجان شدند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۱۵۰ غرفه برای هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی در جشنواره ملی آش ایرانی پیش‎بینی شده بود که استقبال بسیار خوبی نیز شد، ادامه داد: امسال بزرگ‏ترین و عظیم‏ترین جشنواره در استان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه جشنواره ملی آش ایرانی هنوز به ایده‏آل خود نرسیده است، متذکر شد: موضوع ارتقاء این جشنواره از سطح ملی به بین‏المللی و در مسیر جاده ابریشم نیز پیگیری می‏شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا