امام‌جمعه فریدونکنار:

محرم و صفر زمانی برای برگزاری جشنواره نیست/ تفکرات بسیجی ریشه در بعثت، غدیر و عاشورا دارد

بصیر، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه در مصلی قدس فریدونکنار، با اشاره به مراسم چهلمین روز شهادت سردار همدانی، اظهار کرد: سرلشکر همدانی نمونه بارز وفاداری به انقلاب بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از حرکات حکایت از بی‌وفایی مردم و مسئولان دارد، خاطرنشان کرد:برخی‌ها در این شهرستان حرمت محرم و صفر را نگه نداشتند و جشنواره‌های که ضرورت ندارد را به راه انداخته‌اند.

امام‌جمعه فریدونکنار افزود: باید حرمت روزهای اربعین حفظ شود، مسئولان و مردم بیشتر توجه کنند، دشمن در حال قبح‌زدایی این کارها است، جشن و شادی را برای بعد از محرم قرار دهید.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج، اظهار کرد: امام‌راحل با دوراندیشی و بصیرت برای خنثی کردن توطئه‌های استکبار و دشمنان در تمامی عرصه‌ها دستور تشکیل بسیج را دادند.

وی با بیان اینکه باید به دنبال ترویج فرهنگ بسیجی در جامعه باشیم، گفت: فرهنگ بسیجی چیزی جز ساده‌زیستی، عدم سازش از استکبار، دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم، مقاومت و ایستادگی، بصیرت، هدفمند بودن نیست.

امام‌جمعه فریدونکنار خاطرنشان کرد: تفکرات بسیجی ریشه در بعثت، غدیر و عاشورا دارد و باید این فرهنگ را در جامعه تقویت کنیم.

جلالی با بیان اینکه این تفکر بسیجی بود که موجب شد آمریکا عقب‌نشینی کند و به خواسته‌های ایران در سوریه احترام بگذارد، اظهار کرد: آنها فهمیدند بدون حضور ایران گره از مشکلات سوریه و منطقه گشوده نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث تروریستی روزهای گذشته لبنان و فرانسه، خاطرنشان کرد: حادثه تروریستی در هر کجای دنیا اتفاق بیفتد محکوم است.

امام‌جمعه فریدونکنار گفت: بیش از دو هزار فرانسوی علیه مسلمانان در کنار داعش می‌جنگند، بنابراین این‌ها دست‌پرورده خودشان هستند.

وی افزود: بسیاری از کشورهای اروپایی، چند کشور دست‌نشانده عربی و در راس تمامی آنها آمریکا از این گروه تروریستی حمایت می‌کنند و امروز این بلا دامن آنها را گرفته است.

جلالی خاطرنشان کرد: آیا خون مردم فرانسه از خون مردم یمن رنگین‌تر است، در فرانسه ۱۳۰ نفر کشته شدند اما در یمن بیش از  میلیون نفر در خطر مرگ قرار دارند.

امام‌جمعه فریدونکنار اظهار کرد: ۱۲۰ هزار بمب آمریکایی در اختیار عربستان قرار گرفته است تا به مردم یمن حمله‌ور شوند، چرا این چشم‌های مدعی دموکراسی و حقوق بشر این موارد را نمی‌بینند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا