واکنش مسئولان و کاربران شبکه های اجتماعی به درگذشت بابا رجب + تصاویر

روز گذشته بابا رجب ( حاج رجب محمد زاده) جانباز دوران دفاع مقدس که سال ها با جراحات ناشی از جنگ تحمیلی دست و پنجه نرم می کرد بر اثر ایست قلبی در بیمارستان رضوی مشهد به درجه رفیع شهادت نایل شد. در پی انتشار خبر شهادت بابا رجب مسئولین و کاربران شبکه های اجتماعی پست های اینستاگرام خود را به آن بزرگوار اختصاص دادند و یادش را گرامی داشتند.

صفحه اینستاگرام منتسب به رهبر معظم انقلاب نوشت:

تصاويری از دیدار جانباز شهيد، آقای رجب محمدزاده با رهبر انقلاب.  آقای محمدزاده، نانوای بسیجی در دوران دفاع مقدس به درجه جانبازی و امروز به درجه شهادت نائل شد.


علی لاریجانی در پست خود نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم. فقدان جانباز سرافراز حاج رجب محمد زاده که پس از سالها تحمل درد و رنج ناشی از مجروحیت دوران دفاع مقدس سرانجام به یاران شهیدش پیوست موجب تاسف گردید. آن عزیز دلاور در طول سالهای پس از دفاع مقدس به دلیل شرایط جانبازی خاصی که داشت ، دوران سختی را سپری کرد و بطور یقین به اجری عظیم و رزقی جاودان نزد پروردگار دست یافت.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به همرزمان و خانواده آن رزمنده صبور، برای روح ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال طلب میکنم . علی لاریجانی

محمد باقر قالیباف شهردار تهران در پست خود نوشت:

جنگ تمام نمی‌شود؛ دست كم برای بسیاری از جوانان آن دوره كه نشانه ها و دردهاي آن را در تن دارند، تمام نمی‌شود. جانبازان عزيزمان، تا روزی که با روی سفید به پيشگاه الهي وارد شوند و بر خوان تنعم پروردگارشان بنشينند، هر روز درگير دردها و صدمات جسمي آن روزها هستند. یکی از این مردان نیک روزگار حاج رجب محمدزاده بود که در این سال‌ها خیلی سختی کشید. رزمنده‌ای که بعد از سال‌ها مجاهدت شهید شد. حاج رجب، جانباز ۷۰درصد، بسیجی نانوایی بود که در سال ۱۳۶۶ در منطقه حور عراق بر اثر اصابت خمپاره از ناحیه سر و صورت به درجه جانبازی نائل شد. او پس از ۲۴ بار جراحی صورت کماکان برای حضور در جامعه دچار مشکل بود. حاج رجب حالا نزد پروردگار خويش متنعم است و پاداش مجاهدت و صبوريش را مي چشد.

خدایش بیامرزد و ما را از ادامه دهنگان راهش قرار دهد. ۹۵/۵/۱۵

محسن رضایی در پست خود نوشت:

هشت سال جنگ و بیست و هشت سال آثار جنگ را مردانه تحمل کرد. ده‌ها جاى تنش زخم و درد داشت؛ اما جانش زلال و آزاد بود. گازهاى شیمیایی راه نفسش را بسته بود؛ اما او، هم نفسِ فرشتگان بود.

در دنيا کدام قهرمان را می‌شناسید که مانند بابا رجب این همه سختى و درد را تحمل کرده باشد؛ اما نه لب به شكوه گشوده باشد و نه از فرد يا نهادى گله كرده و نه بر كسى منتی گذاشته باشد؟ آری بابا رجب، برادر رزمنده من، سربلند و آزاده رفت؛ ولی وای به حال کسانی که او را دیده‌اند، اما کاری برای خدا و مردم نکرده‌اند و در حالى که روز قیامت با او روبرو می‌شوند، راه جبرانى برايشان باقی نمانده باشد.


مرتضی طلایی عضو شورای شهر تهران در پست خود نوشت:

سلام؛ حاج رجب ، بعد از ۲۹ سال سختي و صبوري رفت. نانواي مشهدي كه زندگي عجيب و صبر و سختي بي نهايتش در عهد خودخواهيِ ما آدم ها افسانه شد. و چه زيبا خبرنگار عزيزي بعد از گفتگو با او نوشته بود : حاج رجب خودش بود ، بی‌هیچ نقابی، حتی می‌توانستي لبخند خدا را بر روی لب‌های نداشته او ببینی، صورت حاج رجب جایی جا مانده که هرگاه خواستی روی ماه خدا را ببینی، می‌توانی به اینجا بیایی، اینجا می‌توانی امضا و دست خط خدا را ببینی که بدون هیچ پرده‌ای بر صورت او به یادگار مانده است.

بايد قدردان همسر دلسوز او بود كه ٢٩ سال در كنار اين فرشته فداكاري كرد .


حسن شمشادی در پست اینستاگرام خود نوشت:

بسم رب الشهداء والصديقين. حاج رجب محمدزاده به جمع یاران شهیدش پیوست. ظهر امروز، پنج شنبه، حاج رجب محمد‌زاده جانباز هشت سال دفاع مقدس كه به علت عفونت ريه در بيمارستان بستري بود، با وجود تلاش پزشکان در بیمارستان رضوی مشهد به یاران شهیدش پیوست. حاج رجب محمد زاده ١٧ تیرماه برای اولین بار بر اثر عفونت شدید ریه در بیمارستان امام حسین(ع) مشهد بستری شد و پس از گذشت چند هفته با مرخص شدن از بیمارستان و تنها به سر بردن یک روز در منزل یک بار دیگر در پنجم مرداد ماه در بیمارستان رضوی بستری می شود.

رجب محمد زاده جانباز ٧٠ درصد، بسیجی نانوایی بود که در سال ١٣٦٦ در منطقه عملياتي، بر اثر اصابت خمپاره از ناحیه سر و صورت به درجه جانبازی نائل شد. او پس از ٢٤ بار جراحی صورت در ٢٨ سال گذشته کماکان برای حضور در جامعه دچار مشکل بود تا جایی که مجبور به ترک محل زندگی قبلی که در یک مجتمع مسکونی قرار داشت، شد.
دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی تنها آرزوی این جانباز سرافراز بود که یازدهم فروردین ماه سال گذشته در تالار آینه حرم مطهر رضوی محقق شد. پي نوشت : يادمان باشد، يادتان باشد ! .

کاربری در پست خود نوشت:

سال های سال اینگونه غذا می خورد! با نی!۲۹سال،شاید هم بیشتر!


کاربر دیگری نوشت:

بابا رجب، شما حكايت و ما ارسلناك الا رحمه في للعالمين بوديد ،شما خود تيغ بوديد در گلوي روزگار اين روزها، واي بر جغرافياي اين سرزمين كه ٢٩ سال شما با ني غذا خورديد تا يك وجبش به تاراج نرود، آقا شهادت گواراي وجودتان، مباد دل رحمي كنيد و يكي از اين قافله ي بي مروت را شفاعت كنيد.. شهادتت مبارک مرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا