استقبال بیش از ۱۰۰۰ نفر در مراسم اعتکاف شهر سمنان

به گزارش بصیر:

علی مهرزاد در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار کرد: از این تعداد، بیش از ۳۴۰ معتکف شامل برادران است که ۳۱۸ نفر از آنان را شهروندان ثبت نام شده و  بیش از ۲۰ نفر از آنان را نیز خادمان اعتکاف تشکیل می دهند.

وی افزود: ۶۸۵ معتکف شهر سمنان نیز از خواهران هستند که ۶۵۴ نفز از آنان از شهروندان ثبت‌نام شده و نیز بیش از ۳۰ نفر آنان نیز خادمان اعتکاف هستند.

مسئول اطلاع‌رسانی ستاد اعتکاف شهر سمنان با بیان اینکه ثبت نام شرکت در این مراسم معنوی در شر سمنان به صورت حضوری بوده است بیان کرد: با توجه اینکه ثبت نام حضور در مراسم معنوی اعتکاف در شهر سمنان به صورت حضوری در پایگاه‌های پیش بینی شده در سطح این شهر انجام شد، استقبال بسیار خوب و مناسبی از این مراسم معنوی در مرکز استان ولائی و شهید پرور سمنان شده است.

مهرزاد افزود: با توجه به مشکلاتی که در ثبت نام حضوری مشاهده شده است، از سال آینده و برای رفاه حال معتکفان دین‌مدار این شهر، ثبت نام اعتکاف در سمنان به صورت غیر حضوری و سیستمی انجام می‌شود.

وی با اشاره به تعداد مساجد شهر سمنان که این مراسم معنوی در آن برگزار می‌شود عنوان کرد: مراسم معنوی اعتکاف در شهر سمنان در سه مسجد جامع، امام خمینی(ره) و الزهرا(س) این شهر برگزار می شود.

مسئول اطلاع رسانی ستاد اعتکاف شهر سمنان سمنان بیان کرد: از این میان مسجد جامع شهر سمنان به منظور اعتکاف برادران و نیز مساجد امام خمینی(ره) و الزهرا(س) این شهر به منظور برگزاری مراسم معنوی اعتکاف، ویژه خواهران در نظر گرفته شده است.

مهرزاد با اشاره به هزینه های سنگین برگزاری این مراسم معنوی تصریح کرد: با تلاش بسیار اعضای ستاد اعتکاف سمنان و نیز مشارکت خیران در تأمین هزینه های این مراسم معنوی، هزینه ثبت نام در مراسم معنوی اعتکاف در سمنان ۳۰۰ هزار ریال بوده است که این رقم در مقابل هزینه های هر نفر در این سه روز بسیار ناچیز است.

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی پیش بینی شده برای مراسم معنوی اعتکاف در شهر سمنان تصریح کرد: برنامه‌های متنوعی مانند محفل انس با قرآن کریم، کارگاه‌های آموزشی مهدویت و نیز سبک زندگی اسلامی که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز هست و کلاس‌های اخلاق و احکام برای این مراسم در شهر سمنان پیش‌بینی شده است.

مسئول اطلاع رسانی ستاد اعتکاف شهر سمنان سمنان با اشاره به برپائی حلقه‌های معرفت در مساجد محل برگزاری مراسم اعتکاف در این شهر خاطرنشان کرد: بیش از یک صد طلبه به صورت متمرکز و گروهی برای حلقه‌های معرفت و ارتباط چهره به چهره با معتکفان در این مراسم معنوی ثبت نام کرده‌اند.

انتهای پیام/ ق

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا