شرط کی‌یف برای حضور در مذاکرات

به گزارش بصیر به نقل از خبرگزاری ایرنا، وزیر خارجه اوکراین در کنفرانسی خبری پس از نشست شورای اروپا در وین با محوریت بحران اوکراین گفت: اگر روسیه آماده باشد از برگزاری انتخابات آتی اوکراین حمایت کند و تهدیدها و حمایت هایش را از عوامل افراطی در اوکراین کنار بگذارد، ما آماده حضور در دور جدید مذاکرات در ژنو هستیم..

وی یادآورشد که اولویت فعلی برای دولت کی یف برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۵ مه است.

بر اساس این گزارش،ˈ ناوی پیلایˈ رییس امور حقوق بشر سازمان ملل روز سه شنبه نسبت به خشونتها در اوکراین ابراز نگرانی کرد و از شبه نظامیان حامی روسیه در اوکراین خواست تا سلاح هایشان را کنار بگذارند و دولت اوکراین نیز بیش از حد از اهرم خشونت و زور در عملیاتهایش استفاده نکند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، ناوی پیلای رییس امور حقوق بشر سازمان ملل یادآورشد که تمامی طرف های درگیر در بحران اوکراین باید تلاش کنند تا تنش ها را کاهش دهند.

این در حالی است دفتر این مقام ارشد سازمان ملل نیز هشدار داد که برگزاری انتخابات ۲۵ مه در اوکراین در خطر قرار دارد.

ناوی پیلادی در بیانیه خود عنوان کرد: از تمامی طرفهای درگیر می خواهم تا اقدامات خود را برای یافتن راه حلی مسالمت آمیز برای بحران اوکراین افزایش دهند.

وی از شبه نظامیان حامی روسیه خواست به انجام اقدامات غیرقانونی در شهرهای شرقی و جنوبی اوکراین پایان دهند.

پیلادی گفت: این گروههای سازمان یافته و مسلح باید سلاح های خود را کنار بگدارند و ساختمان ها و مکان هایی را که اشغال کرده اند، تخلیه کنند.

وی از مقام های کی یف خواست تا تضمین کنند عملیات ها آسیبی به غیرنظامیان نمی زند.

رابرت کولویل سخنگوی این دفتر حقوق بشر سازمان ملل نیز روز سه شنبه افزود: استفاده فزاینده و بیش از حد از زور، خشونت و نیرو در اوکراین آشکارا یک نگرانی مهم برای ما محسوب می شود. دولت اوکراین باید این مسئله را تضمین کند که عملیات ارتش و پلیس اوکراین در جنوب شرق این کشور هم راستا با استانداردهای جهانی است.

این مقام سازمان ملل گفت که این بسیار مهم است که مقام های اوکراینی نشان دهند که به حاکمیت قانون و حقوق بشر احترام می گذارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا