امام جمعه فریدونکنار

ایران در جنگ با تکفیری ها آرام نخواهد نشست

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، حجت الاسلام حاج سید محمود جلالی در خطبه های نماز سیاسی عبادی جمعه در مصلی قدس فریدونکنار با اشاره به ۶ بهمن و سالروز قیام مردم آمل اظهار داشت: گرفتاری و مشکلات از صدر اسلام تا کنون از منافقین بیشتر بوده است تا کفار، منافقین خود را به ظاهر خادم معرفی می کنند اما در واقع خائنند و مبارزه با آنها نیز به نسبت با کفار بسیار دشوار است.

وی تصریح کرد: عربستان سعودی امروز ادعا می کند که خادم الحرمین است اما دستش در دستان خونین تکفیری ها قرار دارد و برای از بین بردن اسلام تمام ثروت خود را در اختیار آنها قرار می دهد.

 

جلالی در ادامه افزود: منافقین برای از بین بردن اسلام و کشتن مسلمانان و در اختیار گرفتن قدرت به ویژه در مازندران و شهرهای شمالی به آمل حمله کردند اما مردم شهیدپرور آمل، روستائیان این شهرستان و مردم شهرهای اطراف به یاری از آنان برخواستند و منافقان را به درک فرستاند.

 

امام جمعه فریدونکنار ادامه داد: استکبار جهانی و آمریکا بداند که امروزهم تمام ملت ایران برای دفاع از آرمانهای انقلاب و اهداف جمهوری اسلامی در صحنه حضور دارند و از این آرمانها دفاع می کنند.

 

جلالی با اشاره به فرموده امام در مورد شهر آمل و دفاع آنها از انقلاب، اذعان داشت: اگر مردم پشتیبان یک حکومت باشند، آن حکومت صدمه نمی بیند.

 

وی به نشست ژنو ۲ و مسائل پیرامون سوریه اشاره و خاطرنشان کرد: آنها چه کاره اند که در کشوری دیگر بنشینند و برای ملت و کشور دیگری تصمیم بگیرند، این جنگ از کجا آغاز شد و چطور به اینجا کشیده شد و چرا آمریکا، عربستان، قطر، ترکیه و کشورهای اروپایی باید در این موضوع دخالت کنند.

 

جلالی تصریح کرد: دموکراسی و آزادی که آنها از آن دم می زنند کجاست و ارزش آراء و رای مردم چه شده است.

 

وی گفت: پس از شکست مفتضحانه اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه لبنان از دست توانمند حزب الله در صدد برآمدند که جبهه مقاومت و سوریه را تضعیف کنند تا پس از آن به سراغ ایران و از بین بردن آن بیایند.

 

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه قطعا جمهوری اسلامی ایران در جنگ با تکفیری ها آرام نخواهد نشست، اظهار داشت: زمانی که حریم تشیع، ولایت، اسلام و قرآن در معرض خطر این جانوران بی عاطفه قرار می گیرد بر ما فرض و واجب است که برای دفاع از کیان اسلام وارد میدان شویم و مبارزه کنیم.

 

جلالی با اشاره به اینکه همه ما مسلمانان در این امر بسیار مهم موظفیم، گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت بزرگ و نقش آفرین باید در این صحنه حضور داشته باشد و همه دیدیم و تمام دنیا نیز اعتراف کردند که نشست ژنو ۲ بدون حضور ایران نتیجه بخش نخواهد بود.

 

وی افزود: آنها به دنبال امتیاز گیری از ایران با دعوت از ما در نشست ژنو ۲ بودند اما جمهوری اسلامی ایران که در نشست ژنو یک با عزت و سربلندی حاضر به دادن امتیاز نشد، پس از ۲۴ ساعت قبل از نشست ژنو ۲، به ایران برای شرکت در این نشست دعوت نامه فرستادن و دوباره آنرا پس گرفتند که علت آن فشارهای استکبارجهانی، آمریکا و صهیونیسم به بان کی مون رئیس سازمان ملل بود.

 

امام جمعه فریدونکنار گفت: این حرکت یک آزمایش و یک افتضاح بزرگ برای بان کی مون بود، سازمان ملل تشکیل شد تا با زورگویی ها مقابله شود و مانع قانون شکنی شود و از هیچ کشوری دستور نگیرد که متاسفانه با فشار آمریکا سازمان ملل نشان داد که استقلال در تصمیم گیری خود ندارد.

 

وی افزود: بان کی مون با این حرکت ناشایست نشان داد که دارای شهامت و شجاعت نیست، تو که می دانی حضور ایران در این نشست ضروری است پس چرا این دعوت را پس گرفتی، نگران عزل شدن از ریاست هستید؟

 

جلالی تصریح کرد: بان کی مون به خاطر حفظ پست، ریاست و منصب خود حاضر شد مصلحت یک ملت را در یک کشور نادیده بگیرد و این بزرگترین شکست و فضاحت برای شخصیت سیاسی بان کی مون است.

 

وی با بیان اینکه این رهبران دنیا برای حفظ پست و مقام خود از ملت ها می گذرند و نباید به آنها امید داشت، اذعان داشت: باید به رهبرانی امید داشت که متعهدند پا جا پای علی بن ابی طالب بگذارند و آئین اسلام و قرآن را احیا کنند و این بسی افتخار است که ملت ایران رهبری دلسوز و آگاه دارد.

 

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به جنایاتی که در قسمت های شیعه نشین لبنان صورت می پذیرد گفت: اینها اگر طرفدار حقوق بشر هستند چرا مردم شیعه کشورهای لبنان و بحرین و سوریه را اینچنین ناجوانمردانه می کشند و نا امنی را گسترش می دهند.

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا