مراقب صفحه‎های جعلی ثبت‎نام یارانه باشید

به گزارش بصیر به نقل از فرهنگ نیوز ، حبیب‎الله رجبلی بعد از ظهر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان گلستان در خصوص هشدارهای ثبت‎‎نام اینترنتی مرحله دوم هدفمندی یارانه‎ها اظهار داشت: با توجه به ثبت‎نام اینترنتی دریافت یارانه‎ها در مرحله دوم ممکن است کلاهبرداران با راه‎اندازی سایت‎های جعلی، اطلاعات حساس و مهم بانکی مردم را به سرقت ببرند و در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب‎های بانکی این افراد کنند.

وی ادامه داد: یکی از رایج‎ترین کلاهبرداری‌‌ها در این حوزه رویش «فیشینگ» است که کلاهبرداران با راه‎اندازی سایت‎های جعلی با آدرس مشابه با سایت اصلی اقدام به دریافت اطلاعات بانکی قربانیان می‎کند که در این راستا توصیه پلیس این است که آدرس سایت مورد نظر برای ثبت‎نام مرحله دوم یارانه‎ها را تنها از طریق رسانه‎های رسمی داخل کشور دریافت و به آن آدرس‎ها مراجعه کنند.

رجبلی تاکید کرد: توصیه دوم این است که افراد در زمان ثبت‎نام، آدرس مورد نظر و اعلام شده را به صورت دستی در نوار آدرس مرورگر صفحه اینترنتی خود وارد کنند و از رفتن به سایت‎های مختلف که اقدام به ثبت‎نام می‎کنند خودداری کرده و حتی از کپی و پیست کردن آدرس مورد نظر پرهیز کنند.

انجام مراحل ثبت‎نام توسط خود شخص تاکید فتا

رئیس پلیس فتا استان گلستان تصریح کرد: توصیه اکید پلیس این است که افراد مراحل ثبت‎نام را خودشان تکمیل کنند و در غیر این صورت به مکان‎های مجاز همانند پست بانک‎ها و یا کافی‎نت‎هایی که دارای مجوز و در نظارت پلیس است مراجعه کنند.

رجبلی تاکید کرد: در صورتی که مردم با مشکلی در این حوزه برخورد کردند می‎توانند از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir به پلیس گزارش دهند و یا از طریق شماره‎ تلفن‎های ۲۱۸۲۷۴۷، ۲۱۸۲۴۲۱، ۲۱۸۲۲۸۲ پلیس فتا استان گلستان تماس بگیرند تا راهنمایی لازم را از طرف پلیس دریافت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا