اختصاصی/ امام جنعه فریدونکنار

تقویت مکتب اهل بیت وظیفه همه ماست

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، حجت الاسلام سید محمود جلالی در جلسه ستاد عتبات و عالیات این شهرستان یاد آور شد: تقویت مکتب اهل بیت یعنی تقویت آرمانها و شعار های دینی ما که یکی از راه های تقویت احیای آثار اهل بیت است.

جلالی با بیان اینکه ما باید اهمیت احیای این قبور را درک کنیم، تصریح کرد: دشمن برای از بین بردن این قبور مطهر از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند و ما باید اهمیت و ارزش این قبور و احیای آنرا بفهمیم.

امام جمعه فریدونکنار خاطرنشان کرد: آنهایی که در راه ابا عبدالله چه در زمان حضرت و یا بعد از آن جان خود را از دست دادند زمینه را فراهم کردند که ما این توفیق را پیدا کنیم که هم به زیارت آنها برویم و در ترمیم احیای آن حضور داشته باشیم.

وی افزود: در هر قدمی که برای احیای این قبور بر میداریم شهدا نیز سهیم هستند چرا که تلاش و از خود گذشتگی آنها این فرصت را امروز در اختیار ما قرار داده است و ما نیز نباید از غافله عقب بمانیم.

گفتنی است که در پایان این جلسه سه متر از صحن مطهر حضرت زهرا (س) به ارزش ۹۰ میلیون ریال از سوی خانواده سه نفر از اعضای ستاد خریداری و اهدا گردید.

آموزش و پرورش فریدونکنار پیشتاز در اهدای نذور

سرهنگ مهدی صادقی مسئول ستاد عتبات عالیات فریدونکنار نیز در ابتدای این جلسه اظهار داشت: در در سال ۸۹ شهرستان فریدونکنار به عنوان یک ستاد معین شهرستانی شروع به کار کرد و بر اساس برنامه ریزی استانی یک برنامه برای ما پیش بینی شد و در سال ۹۲ انسجام خوبی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه به لحاظ حمایت مادی فریدونکنار ششمین شهرستان استان است، تصریح کرد: ۴۰ گرم جواهرات، یک عدد سکه نیم بهار، دو تن و ۵۰۰ کیلوگرم برنج که مقادیری با  وجه نقد به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال و بیشترین اهدایی از سوی دفتر زیارتی آقای الهی و ۱۳ میلیون تومان اداره آموزش و پروش در ماه محرم دریافت و اهدا شد.

صادقی افزود: سه سند افتخار خرید زمین صادر شد که دو قطعه همسر شهید فتحی و یک قطعه مردم شهیدپرور ازباران آنرا خریداری کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: دو برنامه ویژه داشتیم که در یک برنامه شیرخوارگان حدود سه میلیون ریال هزینه کرده ایم که در آن برنامه بیش از سی میلیون ریال از سوی مردم اهدا شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا