رنگ سفید و سبز زیباترین و قشنگ‌ترین رنگ از دیدگاه اسلام

به گزارش بصیر به نقل از فرهنگ نیوز ، یوسف اصغری درباره رنگ مناسب برای پوشش افراد از دیدگاه منابع اسلامی اظهار داشت: صورت کلی لباس یا پوشش باید چیزی باشد که انسان را در برابر عوامل خارجی محافظت کند که سوره مبارک نحل آیه ۸۱ می‌فرماید که پوشش را به عنوان یک نعمت را معرفی کرده که کارش هم این است که افراد را حفظ کند.
 
به گفته وی البته درباره پوشیدن رنگ مشکی درباره زنان بحث دیگری است که لباس باید از مسائل بیرونی زنان را حفظ کند و اگر لباس مشکی این کار را انجام دهد، اولویت دارد چون غایت و غرض لباس پوشش انسان است و لذا طبق دیدگاه اسلام پوشش سیاه نباشد پس همه خانم‌ها سفید بپوشند البته درباره پوشیدن رنگ مشکی برای زنان در بیرون از منزل اشکالی نیست و خیلی هم مناسب خواهد بود.
 
این کارشناس سطح عالی حوزه علمیه و پژوهشگر در حوزه طب اسلامی اضافه کرد: درباره رنگ‌های مورد استفاده برای پوشش افراد مطالب زیادی وجود دارد و افراد باید رنگی را انتخاب کنند که در جامعه موجب انگشت‌نما شدن نشوند و لباس شهرت نباشد همچنین بهترین، زیباترین و قشنگ‌ترین رنگ از دیدگاه اسلام رنگ سفید و سپس رنگ سبز است و در اسلام رنگ مشکی برای لباس مذموم دانسته است.
 
اصغری عنوان کرد: البته یک سری از رنگ‌ها را به تازه دامادها و عروسان اختصاص دادند. بدترین رنگ را اول مشکی بعد قرمز و بعد رنگ‌های دیگر که خلاف عرف باشد و درباره جنس لباس هم درباره اعمال عبادی و غیر عبادی بیانات مختلفی شده که مثلاً جنس اجزاء  پوست حیواناتی که حرام گوشت هستند مثل گوشت و پوست خوک یا حیوان حرام گوشتی، نه فقط مثلا دم روباه را در بدن پوشش داشته باشند در عبادات ممنوع شده و عبادت را مشکل‌دار می‌کند.
 
وی ادامه داد: به صورت کلی یک سری چیزها برای آقایان حرام دانسته شده ولی برای خانم ها حرام دانسته نشده مثلا جنس حریر برای آقایان مشکل دارد و یا جنس طلادار و نقره دار و اینها گفتند کاملاً مسئله دار است و مردان نباید از این لباس‌ها و اجناس استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا