هشدار پلاتینی به رم و اینتر

بصير، نر آتزوری و گرگ ها هر دو از سوی یوفا به دلیل رعایت نکردن قانون فیرپلی مالی تحریم شده بودند. تحریم آن ها شامل مبلغی جریمه و محدود شدن تعداد نفرات آن ها در رقابت های اروپایی است. پلاتینی این هفته طی صحبتهایی گفته بود که قوانین فیرپلی مالی آسان خواهد شد. با این وجود او مصاحبه ای با وبسایت رسمی یوفا انجام داده و گفته که محرومیت های قبلی سر جای خود باقی خواهند ماند. بازیکن سابق یووه و تیم ملی فرانسه توضیح داد:

“محرومیت های جاری انجام خواهد شد. مبالغ جریمه و محرومیت های ورزشی سر جای خود باقی خواهند ماند. این خیلی عادی است که قوانین به روز شوند. در واقع امر غیر معمول این است که قوانین تغییر نکنند. به روز شدن و تطابق قوانین جزو چرخه عادی وضع قوانین در فوتبال اروپا است. این قوانین سال ۲۰۱۰ وضع شده و در سال ۲۰۱۲ به روز شده است. هر به روز شدن و تغییری در قرار ملاقاتی که یوفا در پراگ روزهای ۲۹ و ۳۰ ژوئن دارد مورد بحث قرار می گیرد و سپس ما آن را به کمیته اجرایی یوفا واگذار خواهیم کرد. قانون فیرپلی مالی اینجاست، تا بماند.”

پلاتینی ۵۹ ساله با ارائه برخی آمارها از این معیارهای خود دفاع کرد و اذعان داشت که این سیستم برای حفظ نخبگان فوتبال سنتی است. رئیس یوفا ادامه داد:

“قانون فیرپلی مالی در وضعیت مالی باشگاه ها تاثیر عمده ای داشته و منجر به بازسازی وضعیت اعتبارات باشگاه ها در ورزش ما شده است.  وقتی ما شروع به این کار کردیم زیان سالانه کل باشگاه ها ۱٫۷ بیلیون یورو در سال بود. حالا این رقم به ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیون یورو کاهش یافته است. در زمانی کوتاه، قانون فیرپلی مالی آن کاری را که باید، انجام داد: بازسازی سلامت مالی باشگاه های اروپا و قرار دادن آن ها در شرایط مالی با پایه های قوی. باشگاه ها باید با ایده ها و اهدافشان به حیات ادامه دهند. ما در یک فرآیند طولانی مشورتی با سهامداران باشگاه ها داشته ایم و حساب های باشگاه ها را مورد بررسی قرار داده ایم. نتیجه گیری این است که همه می خواهند قانون فیرپلی مالی بماند. اهداف این قانون پایدار خواهند ماند و ما می خواهیم آن را از یک برنامه ریاضتی تبدیل به برنامه ای کنیم که باعث رشد و سود دهی شود. در سه سال گذشته سیستم کنترل مالی باشگاه ها چیزهای زیادی آموخته و حال تغییرات روی موفقیت هایی که باعث پیشرفت و توانایی مالی بیشتر شده بنا خواهد شد. هدف همیشه این بوده که باشگاه ها را در شرایطی قرار دهیم که رشد مالی خوبی در دراز مدت داشته باشند و بتوانند پایداری اقتصادی خود را به ثبات برساند./ع

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا