حق السکوت F – 35 آمریکا به رژیم صهیونیستی در قبال بازی با ایران!

بصیر، به گزارش روزنامه اسرائیلی هاآرتص، ایالات متحده قصد دارد در قبال توافق نهایی با ایران، جنگنده‌های اف-۳۵ و سیستم‌های ضد موشک به اسرائیل اعطا کند.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از منابعی که نام آنها را فاش نکرد، گفت: «اسرائیل و ایالات متحده تماس‌هایی غیر رسمی را با هدف بررسی طرح حمایت امنیتی واشنگتن از تل‌آویو در پرتو تحولات کنونی خاورمیانه و به ویژه بعد از قوت گرفتن احتمال دستیابی به توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای ۱+۵ آغاز کرده‌اند.»

بنا به گفته این روزنامه، دولت آمریکا قصد دارد در صورت امضای توافق با ایران، کمک‌های امنیتی درخوری را به اسرائیل اعطا کند که از آن جمله جنگنده‌های اف-۳۵ و سیستم ضد موشک است.

این تحولات در حالی رخ داده‌اند که به گفته هاآرتص آمریکا بر اساس سیاستی که از ۳۰ سال پیش دنبال می‌کند، خود را متعهد به حفظ برتری نظامی اسرائیل می‌داند.

این در حالی است که به گزارش رسانه‌های آمریکایی شماری از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در نشستی که هفته گذشته با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در کمپ دیوید داشتند تسلیحات جدیدی را از جمله هواپیماهای جنگنده، سامانه‌های موشکی و تجهیزات نظارتی از دولت این کشور درخواست کردند؛ این امر دلیل دوم آمریکا برای ارائه تسلیحات پیشرفته‌تر به اسرائیل است تا این رژیم بتواند برتری نظامی خود نسبت به کشورهای عرب را حفظ کند.

بنابر گزارش های منتشر شده، دو فروند نخست این جنگنده‌ها قرار است در سال ۲۰۱۶ در اختیار اسرائیل قرار گیرد و مابقی تا سال ۲۰۲۱ به اسرائیل تحویل داده خواهد شد.

تیتریک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا