پایان نشست جامع وزرای خارجه ایران و گروه ۱+۵/ ادامه مذاکرات معاونان

بصیر،

در ادامه مذاکرات هسته‌‌ای ایران و ۱+۵ در لوزان سوئیس، امروز دوشنیه ۱۰ فروردین ۹۴ وزاری امور خارجه ایران و کشورهای گروه ۱+۵ از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران نشست جامع خود را برگزار کردند.

 

این نشست بعد از ظهر به وقت تهران خاتمه یافت اما خبری درباره موضوع آن منتشر نشده است.

 

* مذاکرات هسته ای، با برپایی نشست های دوجانبه، از جمله دیدار چینی ها و انگلیسی ها و نیز ادامه گفتگوها در سطح معاونان در حال پیگیری است.

 

نشست وزاری خارجه ایران و 5+1

 

هتل بو ریواژ شهر ساحلی لوزان میزبان وزرای خارجه ایران و ٦ کشور است.
این شهر از چهارشنبه شب و برای دومین بار طی دو هفته اخیر میزبان رایزنی‌ها برای حل موضوع هسته‌ای ایران و دستیابی به راه حل جامع هسته‌ای است.

ایران و آمریکا طی ۶ روز اخیر رایزنی های فشرده‌ای را در سطح وزرای خارجه، معاونان و کارشناسان و همچنین بین رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا داشتند.
وزرای خارجه فرانسه و آلمان هم روز شنبه به مذاکرات پیوستند و موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز شنبه شب راهی لوزان شد.

نشست وزاری خارجه ایران و 5+1

پیش از ظهر دیروز یکشنبه وزیر امور خارجه چین و پس ازآن لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به گفتگوها پیوستند و آخرین وزیر خارجه نیز هاموند وزیر امور خارجه انگلیس بود که دیروز یکشنبه وارد لوزان شد.
وزرای خارجه عضو ۵+۱، طی شنبه و یکشنبه رایزنی‌های فشرده‌ای به صورت دوجانبه با ظریف و کری و همچنین سه جانبه با کری و دیگر اعضای ١+٥ داشتند.

 

 

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا