دستگیری جاعل حرفه‌ای اسناد بانکی

بصير،سرهنگ حسین بیدمشکی  در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ درپی کسب خبری مبنی بر تهیه ضمانت نامه‌های جعلی برای اخذ وام توسط فردی سودجو به نام «ج» رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت و مشخص شد که این فرد برای افراد متقاضی وام در سطح شهر مشهد اقدام به تهیه ضمانت نامه کرده‌ است.

وی با بیان اینکه کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پس از هماهنگی با مقام قضایی تعدادی از پرونده‌های درخواست وام در تعدادی از بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری مشهد را به صورت دقیق مورد بررسی قراردادند، افزود: در بررسی‌های به عمل آمده کارآگاهان پلیس آگاهی، ۱۰ ضمانت نامه جعلی وام از دو بانک و تعداد ۴۱ ضمانت نامه جعلی وام از دو موسسه مالی واعتباری کشف و ضبط شد.

بیدمشکی تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با به دست آوردن این اطلاعات تحقیقات گسترده ای را در این خصوص شروع و پس از حدود ۲۰ روز محل اختفای جاعل را در خیابان وحدت شهر مشهد شناسایی کردند.

وی اضافه کرد:‌ کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با شناسایی محل در عملیاتی غافلگیرانه متهم را دستگیر کرده و در بازرسی از مخفیگاهش تعدادی اوراق جعلی به همراه مهرهای جعلی با عناوین مختلف را کشف و ضبط کردند.

به گفته رییس پلیس آگاهی خراسان رضوی متهم پس از انتقال به مقرانتظامی در بازجوئی‌های به عمل آمده در مواجهه با ادله و مستندات پلیس، به ۵۱ فقره جعل ضمانت نامه وام و ۹ فقره جعل نامه‌های اداری برخی ادرات دولتی اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: متهم با قرار صادره روانه زندان شد اما تحقیقات کماکان برای کشف سایر موارد احتمالی ادامه دارد./ع

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا