تدبیر دولت در کاهش عمومی بودجه ۹۵ چه خواهد بود؟

بصیر،بودجه بندی ابزاری است که اغلب سازمان‌های دولتی، تجاری یا غیرانتفاعی از آن برای اطمینان بخشی و بالا بردن ضریب اطمینان رسیدن به مقاصد و اهداف مدیریتی و همچنین جهت سهولت در نتیجه‌گیری از علمیات، طبق طرح‌های مدیریت استفاده می‌کنند به همین دلیل بودجه بندی از اهمیت خاصی در اداره یک دولت برخوردار است. از همین رو تهیه و تنظیم بودجه و توجه به زمان‌بندی مناسب برای تصویب آن از اولویت‌های کاری رئیس دولت است.

اصل ۵۲ قانون اساسى نیز مقرر کرده ”بودجه سالانه کل کشور از طرف دولت تهيه و براى رسيدگى و تصويب به مجلس شوراى اسلامى تسليم شود“.
برهمین اساس جت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور نیز مانند سال قبل بخشنامه تدوین بودجه در دولت را در تاریخ بیستم شهریور اعلام کرد و در آن بر تنظیم لایحه بودجه سال ۹۵ کل کشور در پرتو سیاست‌های کلی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری حول سه محور اقتصاد مقاومتی، پیشتازی در عرصه علم و فناوری و تعالی و مقاوم سازی فرهنگی تاکید کرد. اما نکته‌ای که در بخشنامه بودجه ۹۵ مورد توجه قرار گرفت اینکه سقف عمومی بودجه نسبت به سال گذشته کاهش داشت. در این بخشنامه سقف بودجه عمومی ۱۷۷هزار میلیارد تومان، هزینه‌های جاری ۱۵۵هزار میلیارد تومان و هزینه‌های عمرانی ۲۲هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا