نگاهی به کمک‌های مادی آقای نماینده در روستاهای بخش دهفری فریدونکنار

تخصیص بودجه به روستاهای فریدونکنار حرکتی انقلابی یا چرخشی انتخابی؟

بصیر، پس از گذشت بیش از سه سال از عمر مجلس شورای اسلامی، بالاخره فریدونکنار صاحب دفتر نماینده شد!

در حالیکه انتخابات مجلس در اسفندماه برگزار می‌شود پول‌های آقای نماینده به سوی روستاهای فریدونکنار سرازیر شده و از خوان نعمت ایشان این روستاها نهایت بهره را می‌برند.

این در حالی است که روستاهای فریدونکنار در سه سال گذشته مورد بی‌مهری‌های فراوان این نماینده قرار گرفته بودند.

اگر شائبه تاثیر این‌گونه حرکات بر افکار عمومی نسبت به جذب آرا برای انتخابات ۹۴ را نادیده بگیریم، باید از این نماینده پرسید که چرا تا به امروز کمترین تصمیمات و تخصیص بودجه‌ برای مردم فریدونکنار و به ویژه روستاهای این شهرستان بوده است.

البته در این بین چراغ سبز برخی دهیاران و اعضای شورای اسلامی برای بازار گرمی و استفاده از منابع مادی و معنوی آقای نماینده برای روستای خود نیز نباید گذشت که این نهایت فراست یک مدیر روستایی را می‌رساند.

اما سوالی که اذهان بسیاری از مردم را به خود مشغول کرده این است که چرا آقای نماینده در سه سال گذشته بودجه‌ها را در روستاهای فریدونکنار توزیع نکرده و یا اینکه مقدار آن نسبت به این چند ماه اخیر بسیار ناچیزتر است؟

سوال دیگری که در اینجا مطرح می‌شود آن است که چرا نماینده مجلس فریدونکنار در دهستان کاردگرمحله دفتر نمایندگی آن هم در ۱۰ ماه باقیمانده به انتخابات افتتاح می‌کند اما در شهر فریدونکنار این حرکت را انجام نداده است؟

سوال دیگری که در اذهان مردم باقی مانده این است که نماینده‌ای که در سال فقط یک یا دو بار در روستاهای فریدونکنار قابل رویت بود، چطور می‌شود در روزهای اخیر بارها در دفتر نمایندگی خود حضور یابد؟

به گزارش بصیر، اگر به تخصیص اعتبار صورت گرفته و زمان آن برای روستاهای این شهرستان نگاهی بیاندازیم می‌بینیم که بیشترین تخصیصات بودجه‌ای از سوی نماینده این مردم در چند ماه اخیر صورت گرفته است.

در روستای ازباران در اواخر سال ۱۳۹۳ مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان برای آسفالت کوچه شهید قنبری اختصاص داده می‌شود و در روزهای گذشته نیز ۶۰ میلیون تومان دیگر، این‌بار برای برق‌رسانی زمین‌های کشاورزی تخصیص داده شده است.

برای روستای کاردگرمحله مبلغ ۵۰ میلیون تومان کمک هزینه کتابخانه و ۲۰ میلیون برای احداث کانال آب ضلع‌شرقی در سال ۹۲ و مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان برای برق‌رسانی زمین‌های کشاورزی در حال حاضر واریز شد.

این بذل و بخشش‌های نماینده مردم فریدونکنار در مجلس به همین نقاط ختم نمی‌شود و در روستای شیرمحله نیز مبلغ ۸۰ میلیون تومان برای فاز دوم طرح هادی در چند روز گذشته واریز شد.

روستای بنه‌کنار نیز از مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان از تبصره ۲۲ برای طرح هادی در سال ۹۲-۹۳ بهره‌مند شدند و روستای مهلبان پس از انتقادات فراوان و رسانه‌ای شدن موضوع جاده دسترسی این روستا، مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان برای آسفالت ورودی محل، ۳۸ میلیون تومان برای برق رسانی زمین‌های کشاورزی و ۵۰ میلیون تومان برای جدول‌گذاری استفاده از ماده ۱۸۰ بنیاد تعاون مسکن در حال حاضر واریز شده است.

همچنین بر اساس شنیده‌ها، روستای نوایی‌محله نیز در سال ۹۰ تنها مبلغ ۱۰ میلیون تومان برای ایستگاه برق پمپاژ آب‌بندان را از این نماینده دریافت کرده است و روستای کوچک بیشه محله تا کنون هیچ‌گونه کمکی از سوی نماینده خود در سال‌های اخیر دریافت نکرده است.

البته وعده‌های دکتر برای یاری  کمک‌رسانی به روستاهای این شهرستان همچنیان ادامه دارد و هرگز کسی مخالف تخصیص بودجه از سوی نماینده مردم این شهرستان به روستاها نیست، اما به بازی گرفتن شعور مردمی که سه سال گذشته در انتخابات مجلس شورای اسلامی به پای صندوق‌های رای رفتند کاری تاسف‌بار و اشتباه است و با این روندی که آقای نماینده در پیش گرفته قطعا به جایی نمی‌رسد.

البته باید منتظر بود و دید که این حرکات انقلابی آقای نماینده تا چه حدی ادامه دار است و آیا پس از توفیقات باز هم صورت می‌پذیرد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا