کارشناس ارشد مسائل سیاسی در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز

دنیای به ظاهر متمدن لائیک غربی نیز آرمان‌گرا است/ مسئولان ارشد اجرایی دیدگاه‌های ژورنالیستی را کنار بگذارند

به گزارش بصیر، جواد اسماعیلی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار بصیرنیوز، با اشاره به فرموده‌های رهبری در استان قم، اظهار داشت: آرمان‌ها موضوع مبنایی و پایه‌ای انقلاب اسلامی است و معامله بر آنها همانند بازی بر اصولی چون توحید، نبوت و امامت است.

وی با بیان اینکه انقلاب ما بر اساس آرمان‌های اسلامی شکل گرفته است، اظهار داشت: این نظام و انقلاب بر آرمانهای امام ایستادگی کرده است.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه ایثار، شهادت و مقاومت از آرمان‌های ما است و ما نمی توانیم این مبانی اصلی را امروزی و در حوزه مطالبات و درخواست‌های دشمنان‌مان معنا کنیم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه آرمان‌های انقلاب اسلامی خط بدون بازگشت ما است و تمامی فروع‌های دیگر بر اساس آرمان‌هایمان تنظیم می شود، تاکید کرد: تمامی ارکان نظام باید بر اساس اصول اصلی انقلاب مواضع خود را تنظیم کنند.

وی افزود: ولایت فقیه است که این مبنا را تعیین می کند و در نتیجه همه حوزه ها باید بر اساس این طریق مواضع را تبیین کنند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: هر زاویه ای در این حوزه دست‌کم گرفتن قدرت‌های موجود در زمینه‌های مختلف نظام است و به نوعی ممکن است دشمن از این رخنه ها استفاده کند.

اسماعیلی با ابراز تاسف از سخنان مسئولان ارشد اجرایی کشور، اظهار داشت: امروزی کردن اصطلاحات آرمانی یا اعطاء دیدگاه روشنفکری به این تفکرات حفره ای است که دشمن می تواند از آن به خوبی استفاده و مقدمات برگشت از آن را تفسیر و برنامه‌ریزی کند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز در دنیا افکار با آرمان‌ها زنده است، گفت: دنیای متمدن لائیک غربی نیز آرمان‌گرا است، مگر می شود ما که اصول‌مان در قرآن، بیان‌های معصومین و در زمان غیبت هم از سوی ولایت تبیین می شود در حساس‌ترین تصمیمات بین‌المللی بدون آرمان باشیم.

برخی از دیدگاه ها دیدگاه های ژورنالیستی است

اسماعیلی همچنین با اشاره به سخنان مسئولان ارشد اجرایی کشور مبنی بر رفراندوم در زمینه‌های مختلف کشور، اظهار داشت: برخی از دیدگاه ها، ژورنالیستی محسوب می شود چون ابعاد آن دقیقا مشخص نیست، در بحث رفراندوم نیز یک نکته ای گفته شد و از کنار آن گذشتند اما این نوع سخنان صدماتی را برای آینده کشور به وجود می آورد.

وی در پاسخ خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا بی‌سوادان و منتقدین بی‌شناسنامه! دولت می توانند در صورت برگزاری رفراندوم در آن شرکت کنند، گفت: مخالفین و منتقدین می توانند نظرات خود را بدهند و بی ریشه و با ریشه خواندن آنها موضوعیتی ندارد.

این فعال سیاسی افزود: امروزه دسترسی به مبانی اطلاعاتی به راحتی امکان‌پذیر است، حتی یک فرد جوان هم می تواند در حوزه عملکرد دستگاه‌های اجرایی نظرهای کارآمدی را ارائه کند.

وی خاطرنشان کرد: هنر این است آنهایی که شعار منطق‌گرایی و اعتدال می دهند، سعه‌صدر خود را بیشتر کنند و با بهره‌گیری از این نظرها راه‌های برون‌رفت از مشکلات را بیابند.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی ادامه داد: اصلاح‌طلبان بارها گفته‌اند که کشور را با یک صدا نمی توان اداره کرد بلکه باید دست در دست هم داد، اما در عمل سخن چیز دیگری است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: سعه‌صدر و تحمل در حوزه انقلاب اسلامی به ویژه در این شرایط بسیار ضروری است و قطعا مسئولان درجه یک نظام باید آن را مدنظر خود قرار دهند، اگر هم نقد غیرسازنده بود آن را با یک استدلال قوی پاسخ بگویند اما قطعا بسیاری از نقدها غیر سازنده نیست.

 

  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا