مدیر مسئول روزنامه حرف مازندران در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز:

بیانیه‌ ابهامات زیادی را مطرح کرد/«لغو شد»ی که در بیانیه آمد بازی با کلمات است

بصیر، شکرالله رضازاده‌شرمه در گفت‌و‌گو تلفنی با بصیرنیوز، اظهار داشت: چند نکته در این بیانیه حائز اهمیت است، درخواست جمهوری اسلامی لغو یکباره تحریم بود که در این بیانیه با اما و اگرهای زیادی همراه شد.

وی تصریح کرد: در این بیانیه بازهم تاریخ دقیق لغو تحریم‌ها مشخص نشد بار دیگر نیز تعهدی در این مورد داده نشد و به آینده ای مبهم موکول شد که بسیار قابل تامل است.

مدیرمسئول روزنامه حرف مازندران با اشاره به تبدیل شدن مجموعه هسته‌ای فردو به یک سایت تحقیقاتی، گفت: جای تامل دارد که طرف مقابل به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرد اما ما قدم به قدم تاسیسات هسته‌ای خود را تعطیل می‌کنیم این نشان دهنده نوعی عقب‌گرد است و باید منتظر روزهای آینده بود.

رضازاده خاطرنشان کرد: نکته بعدی این است که تمامی مواردی که ایران به آن تعهد داد باید اجرایی شود و آن چیزایی که آنها وعده دادند برای آینده است، در واقع نقدی دادیم و نسیه‌ای گرفتیم و اصلا به نتیجه رسیدن آن معلوم نیست.

وی در ادامه اذعان داشت: به نظر می رسد در مجموع اگر چه تیم هسته‌ای زحمت فراوانی کشید اما طرف مقابل به فرموده رهبری نیرنگ‌باز است و باید با طرحی دیگر با آنها برخورد کرد.

این فعال رسانه‌ای اظهار داشت: مقاومت حرف نهایی را در این زمینه می‌زند و با توجه به اینکه تحولات منطقه در حال شکل‌گیری به نفع کشور ما است با این ابراز تیم دیپلماسی می‌تواند سخن نهایی خود را به کرسی بنشاند و امتیاز بگیرد.

رضازاده با اشاره به اینکه لغو یکپارچه و ادامه کار هسته‌ای می‌توانست دستاوردهای ما باشد، افزود: باز هم باید منتظر روزهای آینده باشیم چرا که این بیانیه هنوز در ابهام کامل قرار دارد.

وی یادآور شد: روح این بیانیه این است که اروپا می‌خواهد یک راستی آزمایی انجام دهد اما لغو تحریم‌ها یکباره نیست و ممکن است چند سال به طول بیانجامد.

مدیرمسئول روزنامه حرف مازندران در پاسخ به سوال خبرنگار ما که ارزیابی شما از جمله ظریف مبنی بر لغو تحریم‌ها به طور کامل چیست، اظهار داشت: «لغو شدی» که ظریف گفت در واقع بازی با کلمات است، لغو شدن باید در صحنه عمل هم دیده شود چرا که این لغو شدن‌ها سابقه دارد و مثلا در توافق ژنو به آن عمل نشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا