سالیانه ۸۳۰۰۰ مرگ مرتبط با فشار خون در کشور داریم

بصير،

سیاری امروز در جمع مسئولان استانی و کشوری در مراسم افتتاحیه فاز دوم طرح تحول سلامت در حسینیه حضرت علی اصغر شهرک مهرگان منطقه قرقی مشهد با بیان اینکه به دنبال سیستمی بودیم که از لحاظ اقتصادی به صرفه و به راحتی در دسترس مردم قرار گیرد، گفت: طرح جامع تحول سلامت توانست خواسته های ما را در این خصوص برآورده سازد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در این طرح برای هر ۴۰۰۰ نفر یک کارشناس بهداشتی در نظر گرفته ایم و برای هر ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر پزشکی آماده خدمت رسانی به مردم می باشد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت با بیان اینکه بدون همکاری رئیس های دانشگاه های علوم پزشکی و دیگر نهادها و ارگان های دولتی امکان تحقق این طرح وجود نداشت، گفت: امیدواریم سیستمی که امروز در شهر مقدس مشهد پیاده شده است در کل شهرهای کشور طراحی و اجرا شود و مردم بتوانند از امکانات بهداشتی برخوردار شوند.

سیاری با بیان اینکه ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای طرح پزشک خانواده شهری هزینه کرده ایم، گفت: باوجود این هزینه طرح پزشک خانواده شهری تنها در دو استان کشور موفق بوده است که این جای تامل دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه ما به دنبال طرحی بودیم که برای کشور صرفه اقتصادی داشته باشد، خاطرنشان کرد: دسترسی راحت برای مردم، داشتن صرفه اقتصادی و تامین نیازهای درمانی مردم سه هدف عمده ما از ایجاد طرح تحول سلامت بوده است.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت حل مشکلات مردم در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی و مبارزه با بیماری های غیروارگیردار را از دیگر اهداف طرح تحول سلامت دانست و افزود: متاسفانه در حال حاضر ۱۰ میلیون نفر در کشور دچار فشار خون هستند که ۵۰ درصد از این افراد از بیماری خود بی اطلاع می باشند.

سیاری به مرگ ۸۳ هزار نفر در کشور در اثر بیماری فشار خون اشاره کرد و افزود: سالیانه ۸۳ هزار مرگ مرتبط با فشار خون در کشور رخ می دهد که با هزینه ای بسیار کم می توانیم با پیشگیری و درمان به موقع مانع از این خسارت بزرگ شویم.

وی در پایان با بیان اینکه سالیانه ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه کشیدن سیگار در کشور می باشد، گفت: ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در کشور به بیماری دیابت دچار هستند که ۵۰ درصد از این تعداد از بیماری خود مطلع نمی باشند و سالیانه تعداد زیادی از مردم کشور به این بیماری ها دچار می شوند که باید با پیشگیری در درمان بتوانیم در طرح جامع نظام سلامت از افزایش این بیماری ها بکاهیم.

snn.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا