ارقام میلیاردی در استقلال با نمایان شدن ضعف مدیریتی

 

به گزارش بصیر به نقل از ایرنا، فارغ از پرسش و ابهاماتی که در مورد ریز قرارداد آبی پوشان از جمله اعلام نشدن رقم قرارداد میلیاردی و میزان دریافتی بازیکنان خارجی این تیم وجوددارد، مدیرعامل استقلال همچنان با موجه جلوه دادن اقدامات خود، چند موضوع مهم و اساسی را مبهم گذاشت.

وی که در دو سال اخیر بارها از استعفاء و کنار رفتن از مدیریت باشگاه استقلال سخن گفته،روز۲۲فروردین ماه پس ازشکست استقلال مقابل تراکتورسازی تبریز و از دست رفتن قهرمانی وسهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا بار دیگر اعلام کرد که پس از دو بازی آبی پوشان در لیگ قهرمانان از مدیریت این باشگاه کناره گیری می کند.

همانطور که پیش بینی می شد مدیرعامل باشگاه استقلال روز ۲۲فروردین در مواجهه با خبرنگاران از شفاف سازی مسایل مالی در این باشگاه طفره رفت تا آنجا که کار به جاهای باریک هم کشیده شد.

ایرنا روز شنبه ۲۳ فروردین ماه به نقل ازیک منبع آگاه اعلام کرد حسابرسان وزارت ورزش و جوانان که به دنبال شفاف سازی مسایل مالی در دو باشگاه استقلال وپرسپولیس هستند،تافردا (۲۴ فروردین) به مدیرعامل باشگاه استقلال تهران مهلت دادند تا مدارک درخواست شده را به آنها تحویل دهد و این یعنی مدیرعامل تا آن زمان علاوه بر خبرنگاران، حسابرسان وزارت ورزش و جوانان را نیز سرکار گذاشته بود!

میزان درآمد ازمحل حامیان مالی،مجموعه درآمدهای دیگرغیرازاعتبارات اختصاص یافته ازسوی وزارت ورزش وجوانان و ریزقرارداد بازیکنان استقلال از جمله مواردی بود که مدیرعامل این باشگاه باید تا ظهر روز ۲۴ فروردین در اختیار حسابرسان وزارت ورزش و جوانان قرار می داد.

مدیرعامل استقلال که اوضاع را برای خوددرآن برهه نامناسب می دید، سرانجام تسلیم قانون و خواست حسابرسان وزارت ورزش شد و مدارک لازم را تحویل آنان داد. وی که قرار بود روز ۲۵ فروردین ماه همراه با کاروان استقلال عازم عربستان شود، بنا به دلایلی قید سفر به عربستان را هم زد!

مدیرعامل استقلال که در ماه های گذشته بدهی های باشگاه استقلال را ۲۴ میلیارد تومان اعلام کرده و مدعی بود که ۳ میلیارد تومان بدهی از مدیرعامل قبلی برای او به ارث گذاشته شده است، روز شنبه با اظهارات قاطع و شفاف معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت ورزش و جوانان و نماینده تام الاختیار وزیرورزش وجوانان درخصوصی سازی باشگاههای استقلال و پرسپولیس مواجه شد.

«امیررضا خادم» روز شنبه از بدهی های سنگین و هنگفت باشگاه استقلال تهران پرده برداشت و آن را بالغ بر ۴۰میلیارد تومان اعلام کردتا مدیرعامل باشگاه استقلال با گم کردن دست و پای خود، برای توجیه واقعیت های پنهان دوره مدیریتی اش وبه بار آوردن بدهی های سرسام آور، به داستان سرایی اظهارات متناقض و تخریب مدیرعامل سابق استقلال روی آورد.

مدیرعامل فعلی استقلال امروز (یکشنبه) پس از انتشار رقم قراردادهای اعضای تیم، بدهی ۴۰ میلیاردی استقلال را به گردن مدیرعامل قبلی و مدیران سابق سازمان تربیت بدنی انداخت! مدیرعامل استقلال امروز در حالی با تبرئه کردن خود، باز هم پای مدیرعامل قبلی استقلال را به میان آورد و به اصطلاح کاسه و کوزه ها را سر او شکست که در بدو ورود به باشگاه استقلال در سومین دوره مدیریتی خوددرسال ۱۳۸۹،ازبدهی ۳میلیاردی این باشگاه دردوره مدیریت «امیر رضا واعظی آشتیانی» سخن گفته بود!

ورزش پاک، یکی ازشعارهای محوری «محمود گودرزی» وزیر ورزش و جوانان دولت تدبیر و امید است و بدون شک فوتبال و شفاف سازی مسایل مالی در این رشته به دلیل گستردگی و منابع مالی فراوانی که دارد، مهم ترین عرصه برای نیل به این هدف است.

بدون شک باشگاه های پرطرفداری همچون استقلال و پرسپولیس با مدیریت صحیح و کارآمد می توانندضمن تامین هزینه های سالیانه خود، سودآوری مطلوبی هم به همراه داشته باشند.

سخن در خصوص واقعیت ها در باشگاه استقلال در سال های اخیر فراوان است که در این مقال نمی گنجد اما آنچه اهمیت دارد تشخیص مردم و هواداران پرشمار استقلال در خصوص واقعیت ها است.

اکثر هواداران استقلال و پرسپولیس را قشر زحمت کش و کارگر جامعه و جوانان تشکیل می دهندکه برای تماشای بازی تیم های محبوب خودبامشکلات فراوان، به ورزشگاه می روند، آنان به طور حتم خواهان شفافیت مدیران عامل این باشگاه ها در خصوص مسایل مالی هستند و طفره رفتن و بازی با احساسات پاک خود را به هیچ عنوان نمی پذیرند و اسیر برخی جریان سازی ها نمی شوند.

حال که وزارت ورزش و جوانان و به طبع آن فدراسیون فوتبال به دنبال شفافیت و محقق ساختن شعار ورزش پاک هستند، مقابله با افراد سودجو و کنار گذاشتن آنان از عرصه فوتبال می تواند گامی مهم در نیل به اهداف مورد نظر و کاهش بدبینی مردم در مورد مسایل پشت پرده و ناپاک در این رشته پرطرفدار و جذاب باشد.

رقم قرارداد ۷بازیکن و مربی میلیاردی فصل ۹۲ – ۹۳ استقلال بر اساس فهرست انتشار یافته امروز (یکشنبه) از سوی وزارت ورزش و جوانان به قرار زیر است:

۱ – آندرانیک تیموریان ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال.

۲ – خسرو حیدری ۱۶ میلیارد ریال.

۳ – اردشیر (امیر) قلعه نویی ۱۳ میلیارد ریال.

۴ – سیدمهدی رحمتی ۱۳ میلیارد ریال.

۵ – امیرحسین صادقی ۱۱ میلیارد ریال.

۶ – پژمان نوری ۱۱ میلیارد ریال.

۷ – هاشم بیک زاده ۱۰ میلیارد ریال.

ورزشی (۵). ** ۷۵۳۷ ** ۱۵۸۹

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا