اختلاف ایران با آمریکا تقابل دو تفکر است/ وحدت و اقتصادمقاومتی راه‌حل مشکلات داخلی

محمد نبی‌زاده در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز، اظهار کرد: دشمنی ایران و آمریکا در تاکتیک یا استراتژی نیست که در طول زمان تغییر کند یا در شرایط متفاوت کمتر شود بلکه این اختلاف اصولی، اندیشه‌ای و عمیق است.

وی با اشاره به اینکه نگرش دولت آمریکا مبتنی بر اومانیسم، لیبرالیسم و کاپیتالیسم است، افزود: در نگرش غربی خداوند در اداره زندگی بشر نقش و حقی ندارد و در واقع خداوند را از زندگی حذف می‌کنند.

این کارشناس سیاسی اذعان کرد: نظام اسلامی تفکری مخالف این نگرش دارد و در آن حاکمیت مطلق برای خدا است.

نبی‌زاده با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال زیرسلطه قرار دادن جهان است و نظام اسلامی این سلطه استکباری را نمی‌پذیرد، گفت: سیاست‌ها و راهبردهای دو دولت بر مبنای اندیشه‌های یکدیگر انطباق ندارد و دشمنی ایران و آمریکا تمام شدنی نیست مگر آنکه یکی از این دو تغییر نگرش دهند.

کارشناس ارشد علوم سیاسی با بیان اینکه توافق هسته‌ای نرمشی قهرمانانه برای کاهش شر دشمنان و تقویت سیاست و اقتصاد داخلی بود، بیان کرد: نگاه دولت جمهوری اسلامی ایران باید بر مبنای نظر امام و اتکا به ظرفیت‌های داخل باشد.

نبی‌زاده با اشاره به اینکه دولت برای رشد بهتر اقتصاد باید از قضاوت‌های اجمالی پرهیز کند، تصریح کرد: اگر در زمان دولت دهم مدیریت ۸۰ و تحریم ۲۰ درصد مشکلات بود، پس از دولت یازدهم تحریم آن چنانی وضع نشد بنابراین امروز نباید تحریم‌ها را عامل اصلی مشکلات اقتصادی دانست و نقش مدیریت را نادیده بگیریم.

وی اضافه کرد: امروز حتی اگر پول‌های بلوکه شده به کشور برگردد یا تحریم‌ها ادامه و یا تشدید شود، اصلاح مدیریت و سیستم اداری، آرامش سیاسی، وحدت، همدلی، توجه به تولید داخلی و اقتصادمقاومتی راه‌حل مشکلات است، چون اساس اختلاف ایران اسلامی با امریکا تقابل دو تفکر است.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: در فتح خرمشهر پیشروی کردیم و خاک اشغال شده را پس گرفتیم اما در مذاکرات هسته‌ای تنها حقوق هسته‌ای تثبیت شد و اموال ما که با تحریم ظالمانه حبس شد آزاد نشده، بنابراین مقایسه این دو کار اشتباهی است.

نبی‌زاده در پایان با اشاره به اینکه مجلس و دولت باید در برابر سخنان وقحیانه ترامپ عکس‌العملی انقلابی نشان دهند، گفت: دولت باید از این نوع برخورد آمریکا در یارگیری در عرصه جهانی نهایت استفاده را ببرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا