العربیه مدعی شد

ظریف از حزب‌الله لبنان خواست از سوریه خارج شود!

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، دعوت از ایران در اجلاس ژنو ۲ برای رفع مشکلات داخلی کشور سوریه ،افق روشنی پیش روی مدعوین در این اجلاس قرارداده بود . به طور حتم حضور ایران در این اجلاس به عنوان کشوری قدرتمند و البته تاثیر گذار در منطقه ، روند به نتیجه رسیدن گروههای مخالف نظام حاکم بر سوریه با دولت بشار اسد را سرعت می بخشید .

اما دعوت دبیر کل سازمان ملل بانکی مون با کارشکنی  کشورهایی که به صورت مستقیم به تجهیز و حمایت مالی و لجستیکی از شورشیان و گروه های تکفیری حاضر در سوریه مشغولند ،پس گرفته می شود و عملا روند جلسات به سمتی سوق داده می شود که وزیر امور خارجه سوریه ولید معلم و تیم همراهش تحت فشار همه گروههای مخالف ! که نتیجه ای جز برکناری بشار اسد را نمی خواهند مواجه گردند .

عربستان کشوری که در خلال دعوت ایران به این اجلاس تلاش های دیپلماتیک فراوانی را انجام داد تا از عدم حضور ایران در اجلاس مطمئن شود و این موضوع بهانه ای می شود تا وزیر امور خارجه این کشور حامی تروریست ها و تکفیری های حاضر در منطقه با عنوان این مساله که : به دلیل حضور نظامی ایران در کشور سوریه نباید ایران در این اجلاس حضور داشته باشد با حمایت های آمریکا به خواسته دیکتاتور مابانه شان می رسند .

البته ، اتحاد دشمنان “مقاومت اسلامی ” در منطقه هم  قابل تامل  و هم بیان کننده این  مساله است  که عمق استراتژیک نیروهای مقاومت هدف گرفته شده و در این بین جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامی مستضعفین جهان و گروههای اسلامی حاضر در منطقه نیز برای باقی ماندن محور مقاومت  در جهت مقابله با اهداف رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه باید با اتخاذ مواضعی اصولی بر آمده از ایدئولوژی نظام مقدس جمهوری اسلامی بپردازد،تا زمینه های موفقیت بیشتر و تاثیرات پررنگ تر را فراهم آورد .

متاسفانه گزارش های  رسیده از اجلاس داووس به نقل از العربیه خبر از دیدار جواد ظریف با وزرای ترکیه و اردن دارد که در خلال این نشست جواد ظریف با تاکید بر خروج نیروهای حاضر در مساله سوریه خواستار خروج حزب الله لبنان از این کشور شده است و این در حالی است که این اظهار نظر رسمی وزیر امور خارجه کشور می تواند تاییدی بر ادعاهای عربستان بر علیه ایران قلمداد شود .

نیروهای حزب الله لبنان با رهبری سید حسن نصرالله ، در همه این سالها به عنوان نیرویی ویژه که از ارزشهای مقاومت اسلامی و فلسطین شریف دفاع می کند مطرح بوده است که در کنار همه این مسائل ! به طور حتم به پاسداری از ارزشهای تشیع نیز پاسداری و حراست خواهد نمود و این موضوع در سخنرانی های سید حسن نصرالله بارها بیان شده است .

هر چند جواد ظریف از ضرورت دفاع از مظاهر اسلامی به صورت عمومی و به صورت اخص مظاهر شیعه صحبت کرده،اما تاکید بر خروج نیروهای حزب الله با توجه به تجربه و کسوت فردی مانند وی که ادعاهای فراوانی در زمینه های دیپلماتیک دارد قابل تامل است و این حساسیت آنجا بیشتر می شود که آمریکا و کشورهای حامی تروریسم بین الملل همواره سعی کرده اند حزب الله را گروهی تروریستی بنامند .

بنا بر این گزارش،ضرورت همگرایی و به نتیجه رسیدن در مساله سوریه بر همگان واضح و مبرهن است اما ، همراهی و همنوایی با کشورهایی که در همه این سالها  خودشان در تشدید اوضاع کشور سوریه با حمایت از گروههای تکفیری نقش پر رنگی داشتند ، ساده لوحانه است .ترکیه و اردن به همراهی قطر و عربستان به عنوان حامیان مالی و لجستیکی و نظامی تکفیری ها مطرح بوده اند.

اشتباهات پیاپی و مداوم دستگاه دیپلماسی با مدیریت جواد ظریف ! که با دست آویز قرار دادن صحبت مقام معظم رهبری مبنی بر انقلابی خواندن نمایندگان ایران در ژنو وبحث هسته ای ، به صورت سریالی ادامه دار شده است دورنمایی از مشکلات خاص منطقه ای را رغم خواهد زد که گریبان کشور و دستگاه دیپلماسی در عرصه بین المللی را خواهد گرفت .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا