کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد

صیانت از حریم مقدس ولایت از بنیادی‌ترین پیام‌های امام حسین(ع)

بصیر، کریم یگانه در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین درس و پیام عاشورا، تفکیک شفاف و روشن، بین مدیریت دینی و الهی با حکومت خلافتی، سلطنتی و موروثی است.
وی تصریح کرد: شاید بزرگترین مشکلی که جامعه را پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) تهدید می‌کرد، حوادث اتفاق افتاده در صحنه سیاسی و رهبری جامعه بود که مورد غفلت و بی‌توجهی توده مردم و خواص قرار گرفت.
این کارشناس ارشد علوم سیاسی با اشاره به اینکه جریان اموی از غفلت و بی‌بصیرتی جامعه، به ویژه خواص استفاده کرد، خاطرنشان کرد: امویان می‌خواست هدف‌های شوم خاندان ابوسفیان را در مبارزه با اسلام و قرآن که در گذشته با شکست مواجه شده بود، منافقانه و در لباس خلافت اسلامی پیاده کند و در نتیجه نظام مدیریتی مبتنی بر امامت اهل بیت را به نظام سلطنتی موروثی تبدیل کند.
یگانه افزود: یکی از بنیادی‌ترین پیام‌های اعتقادی، سیاسی امام حسین (ع)، حفظ و صیانت از حریم مقدس ولایت و تداوم بخشی جریان غدیرخم با غدیر خونین کربلا است؛ چه اینکه اکمال دین و اتمام نعمت منوط به ولایت اهل بیت (ع ) محسوب می‌شود.
این کارشناس ادامه داد: یکی دیگر از بارزترین پیام‌های نهضت عاشورا، شناسایی مفهوم دو مقوله حیات و مرگ است که تصور و شناخت صحیح از این دو مفهوم، نتایج عملی را در پی دارد.
وی خاطرنشان کرد: نهضت حسینی به نسل آگاه درس می‌دهد که اگر مشکل دینی دارید، خود را اصلاح کنید و اگر صالح هستیید، برخیزید و اصلاح‌کننده جوامع بشری باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا