بهداد سلیمی نایب قهرمان جهان شد

بصیر، در آخرین روز مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان، ونه برداران دسته فوق سنگین بر روی تخته آمدند تا قهرمان این وزن نیز مشخص شود. مهم ترین اتفاق در رقابتهای فوق سنگین ، بازگشت مجدد بهداد سلیمی پس از یک سال غیبت به صحنه جهانی بود.


در سال گذشته و درغیاب سلیمی عنوان قوی ترین مرد جهان به روسلان آلبگوف روس رسید اما بهداد برای پس گرفتن این عنوان قدم به تخته مسابقات گذاشت.

سلیمی در نهایت با ثبت رکورد ۲۰۶ کیلوگرم یکضرب، ۲۵۱ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۴۵۷ کیلوگرم نایب قهرمان جهان شد.

او در حرکت یک ضرب با ثبت رکورد ۲۰۶ کیلوگرم به کارش پایین داد و به مدال نقره رسید.

حرکت یک ضرب

همانطور که انتظار می رفت رقابت اصلی در این وزن میان بهداد سلیمی، روسلان آلبگوف و الکسی لووچف از روسیه بود. سلیمی برای نخستین حرکت پشت وزنه ۲۰۶ کیلوگرم قرار گرفت که آن را بالای سر برد.

دو رقیب بهداد نتوانستند حرکت اول خود را با موفقیت پشت سر بگذارند. در حرکت دوم البگوف ۲۰۵ کیلوگرم را بالای سر برد اما لووچف باز هم ۲۰۵ کیلوگرم را انداخت. لووچف سومین وزنه را هم انداخت اما آلبگوف وزنه ۲۱۰ را بالای سر برد تا کار سیلمی سخت شود. سلیمی وزنه ۲۱۱ را بالای سر نبرد و نقره گرفت.

آلبگوف با ۲۱۰ کیلوگرم مدال طلا را کسب کرد و یوهنی ژارناسک از بلاروس با ۱۹۹ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

حرکت دوضرب

زمانی که آلبگوف در نخستین حرکت ۲۴۵ کیلوگرم را بالای سر برد، یک کیلوگرم وزنه درخواستی برای سلیمی افزایش داده شد او با ۲۴۶ کیلوگرم کارش را دوضرب آغاز کرد که در مهار آن موفق بود.

در حالی که آلبگوف در دومین حرکت ۲۵۲ کیلوگرم را درخواست داده بود، سلیمی پشت وزنه ۲۵۱ کیلوگرم قرار گرفت که توانست آن را بالای سر ببرد.

او در آخرین حرکت باید وزنه ۲۵۷ کیلوگرم را مهار می کرد که موفق عمل کرد و با مجموع ۴۵۷ کیلوگرم نایب قهرمان جهان شد.

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا