اخبار کوتاه از جام جهانی

به گزارش بصیر به نقل از فرهنگ نیوز ، ۹ روز مانده به جام جهانی روزنامه ایران اخبار کوتاهی راجع به این رخ داد مهم ورزشی ارائه کرده که باهم مرور می‌کنیم.
 
**توقف آلمان و فرانسه در بازی‌های تدارکاتی
در جدیدترین دیدارهای تدارکاتی تیم‌های شرکت‌کننده در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴‌ ، آلمان و فرانسه برابر رقبای خود متوقف شدند. آلمان در شهر مونشن گلادباخ این کشور با کامرون ۲-۲ کرد که مولر و شورله گل‌های تیم یواخیم لو را به ثمر رساندند. فرانسه هم زورش به پاراگوئه نرسید و با این حریف امریکای ‌جنوبی ۱-۱ کرد. در سایر دیدارهای قابل ذکر، بلژیک ۰-۲ سوئد را برد و امریکا ۱-۲ بر ترکیه چیره شد. در فاصله فقط ۹ روز تا شروع رقابت‌ها، برنامه دیدارهای تدارکاتی همچنان ادامه دارد و امشب و فردا شب هم ۱۵ بازی دیگر برگزار می‌شود که یکی از آن‌ها نبرد آرژانتین با تری‌نیداد است. تری‌نیدادی که ۱۸ خرداد با ایران هم مسابقه می‌دهد.
 
**شورله: آلمان روبه‌راه است
آندره شورله مهاجم آلمانی باشگاه چلسی انگلیس که پریشب یکی از گل‌های ژرمن‌ها را طی تساوی ۲-۲ مقابل کامرون در دیدار دوستانه دو کشور به ثمر رساند، گفت: کیفیت ضعیف آلمان در این مسابقه نباید اسباب نگرانی هواداران شود زیرا ژرمن‌ها در جام جهانی امسال قوی‌تر و پرانگیزه‌تر ظاهر خواهند شد.
وی افزود: «ما وضعیت روانی مساعدی داریم و تمرینات‌مان نیز به خوبی پیش می‌رود.»
 
**مارادونا: آرژانتین در قواره‌های قهرمانی است
دیه‌گو مارادونا عامل اصلی قهرمانی و نایب ‌قهرمانی آرژانتین در جام‌های جهانی ۱۹۸۶ و ۹۰ گفت: تیم فعلی این کشور می‌تواند قهرمانی‌های البی سلسته (آرژانتین) در جام‌های جهانی را به عدد ۳ برساند. وی که در مقام سرمربی حضور ناموفقی در جام ۲۰۱۰ داشت، افزود: «اله خاندرو سابریا (سرمربی فعلی آرژانتین) یک مربی هشیار است و با حضور او و نفراتی چون مسی، دی ماریا و ماسکرانو مشکلی لاینحل در پیکارهای برزیل نخواهیم داشت.»
گفتنی است هموطنان مارادونا یکی از سه همگروهی ایران در این پیکارها هستند.
 
**رونالدو: کلوزه باید خداحافظی می‌کرد
رونالدو ستاره پیشین تیم ملی فوتبال برزیل و یکی از اعضای شاخص کمیته سازماندهی جام جهانی امسال گفت: هراسی از شکسته شدن احتمالی رکورد ۱۵ بار گلزنی‌اش در مراحل نهایی جام‌های جهانی که در حدفاصل سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۶ به جا گذاشته شده ندارد.
 
با این وجود وی تصریح کرد: از این که میروسلاو کلوزه آلمانی با وجود ۳۶ ساله شدن یکی از نفرات اعزامی ژرمن‌ها به جام جهانی است و با پیشینه ۱۴ بار گلزنی فقط دو گل کم دارد تا رکورد وی را بشکند، متعجب است. وی افزود: «واقعیت‌اش این است که فکر می‌کنم او باید یکی دو سال پیش با بازی‌های ملی خداحافظی می‌کرد.»
 
**فیل‌ها؛ بدون شگفتی
ساحل عاجی‌ها که لقب فیل‌ها را یدک می‌کشند، مثل سایر ۳۱ تیم حاضر در جام جهانی امسال اسامی ۲۳ بازیکن نهایی خود را برای شرکت در جام جهانی امسال اعلام کردند. شگفتی خاصی در جمع آنان مشاهده نمی‌شود و برادران توره، زوکورا، کالو، ژروینیو و البته دروگبای معروف و توانا جزو مسافران‌اند.
 
**انگلیسی‌ها در امریکا اردو زدند
تیم ملی فوتبال انگلیس از دیروز در شهر میامی واقع در ایالت فلوریدای امریکا اردو زد تا واپسین مراحل تدارکات خود را برای جام جهانی پیش رو انجام بدهد. در تیمی که از ۱۹۶۶ به بعد هرگز جام جهانی را نبرده، بیشترین فشار و توقعات روی دوش وین رونی است.
 
این مهاجم ۲۹ ساله منچستر یونایتد که در ۸۹ بازی ملی‌اش ۳۸ گل زده اما در چهار دیدار آخر تیم «روی هاجسون» دست خالی مانده، به خبرنگاران در میامی گفت: «دغدغه‌ای ندارم اما می‌دانم تحقق آرزوهای مردم انگلیس در اینجا بسیار سخت است، تنها حسن کار ما این است که اولاً از حاشیه‌های فراوان شهر لندن دور شدیم و دوماً بدون مصدومیت‌های متعدد  به اینجا آمده‌ایم.»
انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا