امام جمعه فریدونکنار:

بحران سوریه روح نفاق آمریکا را بیشتر مشخص کرد/ آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است

بصیرنیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه فریدونکنار در مصلی قدس این شهرستان با اشاره به فرارسیدن ۱۶ مهرماه روز بمباران شیمایی نیروی بعث به شهرستان‌های کشور، اظهار کرد: آلمان همان کشوری که تعبیر نادرستی در چند روز گذشته نسبت به حضور ایران در سوریه داشت این بمب‌ها را در اختیار نیروهای بعث قرار می‌داد.

وی تصریح کرد: امروز بسیاری از رزمندگان و جانبازان کشور شیمیایی هستند و آلمان مقصر اصلی در این زمینه است.

امام جمعه فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت سردار همدانی، خاطرنشان کرد: سردار همدانی یار با وفای امام، رهبری و انقلاب و یکی از کسانی بود که بسیج مردمی را در سوریه بنیان گذاشت.

جلالی در ادامه با اشاره به به بحران سوریه با بیان اینکه آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است، گفت: بحران سوریه روح نفاق آمریکا با کارشکنی‌ها در معاهده‌های صلح را مشخص کرد و آنهایی که به ظاهر نمی‌دانستند فهمیدند.

وی با بیان اینکه همچنان افرادی هستند که سر خود را مانند کبک در زیر برف کردند و آمریکا را دوست و طرفدار حقوق بشر و دموکراسی می‌دانند، اظهار کرد: در موضوع صلح سوریه مشخص شد که چه گروهی طرفدار حقوق بشر است چرا که آمریکا در این مدت صلح بارها ارتش سوریه را مورد هدف قرار داد و معتقد بود اشتباه صورت گرفت.

امام جمعه فریدونکنار افزود: اگر گفته‌های آنها مبنی بر اشتباه صورت گرفته نیز درست باشد باید این پرسش مطرح شود که این چه تشکیلات نظامی است که چندین بار یک اشتباه را مرتکب می‌شود.

جلالی با بیان اینکه این ماهیت جنایتکار آمریکا است که امروز سلاح به عربستان می‌دهد تا مردم یمن را بمباران کنند، خاطرنشان کرد: وقتی موشک یمنی‌ها، کشتی قطری‌ها را در آب‌های یمن مورد هدف قرار می‌دهد یمنی‌ها را محکوم می‌کند و باید پرسید این تحرکات آیا دموکراسی است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید گوش به فرمان ولی فقیه و رهنمودهای وی باشیم تا با هیچ مشکلی مواجه نشویم، اظهار کرد: رهبری مصلحت مملکت را خوب تشخیص می‌دهد و تصمیم‌های به موقعی می‌گیرد بنابراین باید با شعار یا لثارات الحسین به دنبال رهبری حرکت کنیم تا پرچم پرافتخار اسلام برافراشته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا