آقای هاشمی، شما که از همه با سوادها هستید اظهار نظر کنید

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، جمعی از دانشجویان دانشگاه های استان کرمانشاه در بیانیه ای به نحوه توزیع سبد کالا توسط دولت اعتراض کردند.

بر اساس این گزارش متن این بیانیه که توسط برخی از تشکلهای دانشگاه ها از جمله تشکل مصباح، انجمن علمی دانشجویان علوم سیاسی دانشگاه آزاد، جمعی از دانشجویان دانشکده حقوق در اختیار پایگاه خبری مرصاد قرار گرفته است به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تدبیر و امید در ۲۴ خرداد ماه سال جاری پس از خلق یک حماسه عظیم سیاسی در حالی روی کار آمد که شعار ها ی کاملا متفاوتی از دولت قبل ارائه کرده بود، از طرفی نقد های بسیاری نیز بر عملکرد دولت قبل در اکثر حوزه ها داشت.

زمان گذشت و دولت یازدهم دست به کار شد و شروع به انجام کارهای محوله طبق دیدگاه ها و شعار های جدید کرد اما کم کم صداهای مختلف از داخل دولت شنیده می شد که در خود برخی بی انصافی ها را به همراه داشت، این نقد ها تند و تیز در حالی از دولت شنیده می شد که رییس دولت بارها اذعان داشته بود به اعتدال در همه وجوه آن پایبند است و اجازه افراطی گری را نخواهد داد.

پوپولیستی دانستن بسیاری از اقداماتی که در گذشته انجام شده بود شاه بیت انتقاد دولتی ها بود به گونه ای که حتی کارهای اثرگذار گذشته نیز با برچسب پوپولیستی مارک دار می شد.

در این میان اما نگاهی به اقدامات دولت یازدهم برخی ابهامات و برخی بی انصافی در نقد ها را به خوبی عیان می کند.

دولت یازدهم در ماه گذشته اقدام به اولین سفر استانی خود کرد، سبک و سیاق این سفر استانی در عرصه عمل مانند آنچه بود که دولت قبلی پایه ریزی کرده و بنا گذاشته بود با این تفاوت که در این سفر، هیچ طرحی افتتاح نمی شد و کلنگ کاری نیز بر زمین نمی خورد، گویا رییس جمهور می خواسته صرفا بازدیدی از استان خوزستان داشته باشد.

این سفر در حالی مانند دولت قبلی برگزار شد که پیشتر دولتی ها دنبال ماشین رییس جمهور دویدن را اقدامی عامه پسند، بی حاصل  و موجب وهن، ذلت و خواری مردم خوانده بودند.

اکنون نیز زمان پخش و دریافت کالاهای رایگان است.

کالاهایی که چگونگی تهیه آنها با خزانه خالی طبق گفته ریاست حمهوری در هاله از ابهام است و شائبه فروش کالاهای باد کرده روی دست تجار نزدیک به دولت را در بر دارد.

نکته این است که نحوه توزیع این کالا ها نیز سراسر توهین به ملت بزرگ ایران آن هم در ایام ا… دهه فجر است.

نحوه توزیعی که به تیتر یک رسانه های معاند ضد انقلاب برای لجن پراکنی تبدیل شده است و معلوم نیست چرا دیگر منتقدین تند و تیز گذشته و هوادار دولت فعلی این اقدامات را پوپولیستی و در راستای توهین به ملت و گداپروری نمی بینند.

اصلا این واقعیت در هاله از ابهام است که چرا دولت در این رابطه حتی مشورتی هم نکرد و کمیسیون های مربوطه مجلس اظهار تاسف می کنند که حتی نحوه توزیع کالا هم به آنها اطلاع داده نشده است.

از طرفی نحوه اختصاص سبد کالای اساسی نیز نشان از اوج بی تدبیری دولت تدبیر امید دارد چرا که این کالاها به نمایندگان مجلس و شورای شهر تعلق گرفت در حالی که به برخی کارگران و بازنشستگان نرسید و دست به سینه از دریافت این کالا ها بازماندند که اگر یک اقدام با تدبیر و فکر شده در پس توزیع کالا ها وجودداشت هیچ گاه شاهد این بی عدالتی نمی بودیم.

همچنین چندی پیش بود که حجت الاسلام هاشمی دولت قبل را گدا پرور خواند و اقدامات اقتصادی آن را موجب ذلت و خواری ملت ایران قلمداد کرد. در این میان اما نگاهی به اقدامات دولت یازدهم برخی ابهامات و برخی بی انصافی در نقد ها را به خوبی عیان می کند.

باید از آقای هاشمی سوال کرد که آیا چنین برنامه ریزی از سوی دولت پوپولیستی نیست که سکوت کرده اند؟

آیا دیگر این شیوه ها از نظر ایسان گدا پروری را توسعه نمی دهد؟ آیا این را فریب افکار عمومی نمیدانند؟

آقای رئیس جمهور فرمودند که فقط بی سوادها مشغول حرف زدن هستند. لطفا شما که از باسوادها هستید در خصوص این ملغمه ای که بازیچه دست رسانه های بیگانه شده است اظهار نظر کنید. 

آیا دولتی که سیاست های فکری ایشان را دنبال می کند به خواست آقای هاشمی اقدام نسنجیده توزیع سبدکالا را در دستور کار قرار داده است که مصلحت دیده اند سکوت کنند و حرفی نزنند؟

اکنون اما از دولت انتظار می رود که این نوع نحوه توزیع را به خاطر حفظ شان مردم و نیز حفظ عدالت در جامعه متوقف سازد و این اقدام را حساب شده تر انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا