قهرمان جهان در مضیقه مالی؛

بودجه ۴۰ میلیونی، بزرگترین رقیب تیم رباتیک فریدونکنار!!

بصیر، در حالیکه تیم رباتیک پژوهش‌سرای مرحوم خبازی فریدونکنار باز هم در کشور توانست دست به افتخار آفرینی بزند و در بین غول‌های صنعتی ایران و در مسابقات بین‌المللی«ایران اپن» قهرمان شود، همچنان با مشکل مادی دست و پنجه نرم می‌کند.

این پژوهش‌سرای پرافتخار که سابقه حضور در چندین دوره از رقابت‌های جام جهانی از جمله کشورهای ترکیه و مکزیک را دارا است و در بین تمامی استان‌های صنعتی کشور، از آن به عنوان پرافتخارترین تیم ایران نام می‌برند، برای حضور در یک رقابت رسمی نیز از لحاظ مالی حمایت نمی‌شود و تا به امروز درگیر وعده‌های مسئولان باقی مانده است.

با حمزه‌علی شیرپور مدیر و سرپرست تیم پژوهش‌سرای مرحوم خبازی فریدونکنار در مورد حضور در رقابت‌های بین‌المللی «ایران اپن» به گفت‌و‌گو نشستیم که خواندن آن خالی از لطف نیست:

سطح بازی‌ها بسیار بالا بود

حمزه‌علی شیرپور در این گفت‌و‌گو با اشاره به اینکه دهمین دوره مسابقه بین المللی «ایران اپن» با حضور ۲۱ تیم برتر کشور برگزار شد، اظهار داشت: از ۶۰ تیمی که مقاله خود را برای شرکت در این رقابت‌ها ارائه کردند این ۲۱ تیم پذیرفته شدند.

وی با بیان اینکه سطح این دوره از رقابت‌ها بسیار بالا بود، اذعان داشت: با تیم های حلی ۱، فرزانگان، نقش جهان اصفهان، فرزانگان ۳(قهرمان کشور و نماینده ایران در برزیل) و حلی تهران به رقابت پرداختیم و پس از کسب پیروزی در برابر آنها به قهرمانی رسیدیم.

از لحاظ مالی تا به امروز چیزی ندیده‌ایم!

سرپرست تیم پژوهش‌سرای مرحوم خبازی فریدونکنار خاطرنشان کرد: با وجود ناداوری‌های زیادی که صورت می‌گرفت حتی با یک ربات در برابر ۲ ربات تیم حلی تهران در فینال ۱۶ بر ۶ پیروز شدیم و مقام قهرمانی را کسب کردیم و نماینده کشور در مسابقات جهانی چین شدیم.

وی گفت: سومین دیدار ما با تیم نقش جهان اصفهان بود، تیمی که به گفته سرپرست تیم‌شان ۱۸ میلیون تومان هزینه کردند و از دور باز‌ی‌ها حذف شدند اما ما ۵ میلیون تومان برای ساخت ربات و ۳ میلیون برای ایاب و ذهاب هزینه کرده‌ایم.

شیرپور در خصوص حمایت‌های مالی صورت گرفته از مسئولان محلی پس از قهرمانی در این رقابت‌ها، گفت: تا به حال که چیزی ندیدیم.

وی افزود: البته ناگفته نماند وعده دادند اگر قهرمان شویم هدیه خوبی داده می‌شود و در روز استقبال نیز معاون فرماندار فریدونکنار به نیابت از فرماندار وعده یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی را دادند که امیدواریم هر چه زودتر تحقق یابد.

بودجه ۴۰ میلیونی بزرگترین رقیب رباتیک فریدونکنار برای شرکت در بازی‌های جهانی چین

سرپرست تیم پژوهش‌سرای مرحوم خبازی فریدونکنار اذعان داشت: اگر هزینه ۴۰ میلیون تومانی حضور در رقابت‌های چین تامین شود با قدرت در این رقابت‌ها به نمایندگی از ایران حاضر می‌شویم و حتی اگر از امروز کارمان آغاز شود دیر شده و اگر تصمیم بر عدم تامین بودجه حداقلی گرفته شود تیم‌های دیگر حاضر به شرکت در این رقابت‌ها هستند.

شیرپور با اشاره به اینکه البته وعده‌هایی داده شد، اظهار داشت: تیم‌های دیگر حاضر هستند که با این مبالغ در رقابت ها حاضر شوند.

وی خاطرنشان کرد: در رقابت‌های شریف کاپ در سال گذشته دوم ایران شدیم و در تعطیلات نوروز امسال و حتی در ۱۳ فروردین روز طبیعت در پژوهش سرا مشغول به فعالیت بودیم و نتیجه تلاش خود را گرفتیم و از مسئولان انتظار داریم از قطب رباتیک مازندران و پرافتخارترین تیم رباتیک ایران حمایت کنند.

رباتیک، برند علمی فریدونکنار

شیرپور با اشاره به اینکه رباتیک، برند علمی شهرستان فریدونکنار است، اذعان داشت: از سال ۹۰ قهرمانی‌های بسیار زیادی را در رقابت‌های متفاوت از جمله رقابت‌های جهانی استانبول ترکیه، مسابقات جهانی مکزیک و چندین مسابقه بین المللی و کشوری کسب کرده‌ایم.

وی افزود: با توجه به اینکه ۱۳ سال مسابقات جهانی برگزار می‌شود، پرافتخارترین تیم ایران در این رقابت‌ها هستیم و سه مقام جهانی کسب کرده‌ایم و انتظار داریم مسئولان از لحاظ مالی مشکلات این پژوهش‌سرا را برطرف کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا