پیش‌بینی سونامی در دریای مازندران

آفتاب: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران با اشاره به زلزله‌های سنگینی که در گذشته در این استان شکل گرفته است، گفت: پیش‌بینی می‌شود سونامی در دریای مازندران رخ دهد.

به گزارش فارس، مهدی ولی‌پور عصر امروز در آیین افتتاح نخستین خانه روستایی استان مازندران که به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی برگزار شد، اظهار داشت: مازندران به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و شرایط آب و هوایی در برابر حوادث غیر طبیعی از آسیب‌های بیشتری برخوردار است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مازندران با بیان اینکه روستاهای مازندران در اثر حوادث غیرطبیعی دچار خسارت‌های زیادی می‌شوند، افزود: عواملی اعم از اصولی نبودن ساختمان‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها سبب می‌شود با خسارت‌های بیشتری در روستاها مواجه شویم.

وی بیان داشت: برای کاهش این خسارت‌ها، نیاز دانستیم که خانه هلال را در روستاها افتتاح کنیم.

ولی‌پور تصریح کرد: خانه‌های هلال برای پایان یافتن مشکلات موجود در روستاها دایر شده و مدیریت بحران برای همه واحدهای دست‌اندرکار اعم از استانداری، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها آموزش عمومی و همگانی را در نظر گرفت.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران براساس سوابق گذشته بیشترین خسارات را در اثر بلایای طبیعی داشته و خطر پذیرترین استان در کشور معرفی شد، خاطرنشان کرد: با توجه به زلزله‌های سنگینی که در گذشته در استان مازندران شکل گرفته است پیش‌بینی می‌شود سونامی در دریای مازندران رخ دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر شهرستان قائمشهر اظهار داشت: باید آموزش‌های لازم و امکانات مورد نیاز را مهیا کنیم تا در برابر حوادث از آمادگی‌های لازم برخوردار باشیم.

وی کنترل حوادث طبیعی را غیرممکن دانست و تصریح کرد: می‌توانیم با برنامه‌های پیشگیرانه، خسارات ناشی از حوادث و سوانح اعم از جانی، مالی و روحی روانی را تا حد ممکن کاهش دهیم.

ولی‌پور در پایان، با اشاره به اینکه مسئولیت اصلی در مدیریت بحران بر عهده استاندار و فرمانداران شهرستان‌ها است، افزود: جمعیت هلال‌احمر حلقه‌ای از مدیریت بحران است و در هنگام حوادث همه دستگاه‌های مربوطه باید هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا