مردم فریدونکنار از کاندیدای مورد نظر خود چه انتظاری دارند؟

از «تحقق وعده‌های زمان انتخابات» تا «تلاش برای رفع مشکل بیکاری و معیشتی مردم»

بصیر، با نزدیک شدن به انتخابات و آغاز فعالیت‌های تبلیغاتی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی، موج جدیدی از وعده‌ها و برنامه‌های این داوطلبان در کشور به راه افتاده و شهرستان فریدونکنار نیز از این مورد بی‌نصیب نمانده است.

به همین دلیل خبرنگار بصیرنیوز در بین مردم شهرستان فریدونکنار حاضر و انتظار آنها را از کاندیدای مورد نظرشان جویا شد.

پیگیری رفع مشکلات اقتصادی بزرگترین انتظار از نماینده مجلس

مجتبی احمدی فروشنده یکی از مغازه‌های کفش فریدونکنار در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز، گفت: معمولا کاندیداها در زمان انتخابات وعده‌های زیادی می‌دهند که بسیاری از آنها بی‌نتیجه و فقط در حد شعار می‌ماند.

وی تصریح کرد: امیدواریم نماینده مردم این دو شهرستان که در روز هفتم اسفند انتخاب می‌شود، پیگیرمشکلات اقتصادی این مردم باشد.

وعده‌های پوچ برای فریب مردم نتیجه‌ای ندارد

زهرا بالو یکی از شهروندان فریدونکنار در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز، گفت: تا به امروز در تمامی انتخابات‌ها شرکت کردم اما معمولا وعده‌های داوطلبان برای فریب مردم بوده است.

وی تصریح کرد: با تبعیت از رهبری و به دلیل حضور یک فرد قدرتمند در فریدونکنار برای حضور در مجلس یک بار دیگر به پای صندوق‌های رای می‌آیم اما امیدوارم این افراد وعده‌های پوچ برای فریب مردم ندهند چرا که نتیجه‌ای ندارد.

رفع بیکاری، ازدواج و مسکن سه خواسته مهم جوانان منطقه

سبزعلی محمدی یکی دیگر شهروندان فریدونکنار به بصیرنیوز گفت: نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باید آنقدر توانمند باشد که بتواند شرایط اقتصادی جوانان این منطقه را رفع کند و مهم‌ترین کاری که می‌تواند انجام دهد رفع بیکاری است.

وی اظهار کرد: همچنان جوانان این منطقه توانایی کافی برای ازدواج و خرید مسکن را ندارند و یک نماینده موفق باید به تمامی این موارد توجه کند.

ولایت‌پذیری، تحقق وعده‌ها و رفع مشکلات معیشتی انتظار مردم از کاندیداها

محمد نبی‌زاده کارشناس ارشد علوم سیاسی در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز، گفت: کاندیدای اصلح در ابتدا باید ولایت‌پذیری خود را ثابت کند چرا که بسیاری از افراد در ابتدا دم از ولایت می‌زدند و در نهایت مجلس ششم به وجود آمد.

وی تصریح کرد: مردم باید در انتخاب نماینده خود تمامی جنبه‌ها را در نظر بگیرند و از حالت انتخاب سنتی خارج شوند، چرا که بخشی از وظایف گسترده نماینده‌ها پیگیری امور منطقه انتخابی خود است اما مهم‌ترین نقش آنها حضور در قانون‌گذاری و تصمیم‌های کلان کشور است.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه یک مجلس خوب با نماینده‌های تراز اول به وجود می‌آید گفت: نماینده‌ای موفق است که بتواند به صورت معقول وعده‌های خود را بیان کند و در اجرا و تحقق آن کوشا باشد.

نبی‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به در اختیار داشتن بخش اعظمی از اعتبار به وسیله مواد گوناگون قانون اساسی از سوی نماینده مجلس، وی باید پیگیر امور اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم منطقه، استان و کشورش باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی از نمایندگان در زمان انتخابات در کوچکترین محافل و مجالسی حضوری پررنگ دارند اما پس از انتخابات اصلا دیده نمی‌شوند، یادآور شد: وقتی شخصی در این عرصه به میدان می‌آید، باید خود را وقف این مردم کند و نباید به دنبال آبادانی آینده خود باشد، بلکه مردم را باید در نظر بگیرد و برای رفع مشکلات آنها تلاش کند.

بسیاری از کاندیداها سخنان زمان تبلیغات خود را فراموش می‌کنند

مرتضی رضویان فعال رسانه‌ای در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز، خاطرنشان کرد: نماینده مردم باید صادق و امین باشد و در راستای وعده‌هایی که داده است گام بردارد.

وی افزود: بسیاری از کاندیداها سخنان زمان تبلیغات خود را فراموش می‌کنند و باز این مردم هستند که به نوعی فریب آنها را خورده‌اند، بنابراین فردی که از سوی این مردم انتخاب می‌شود باید به وعده‌هایی که در زمان انتخابات داده است توجه و عمل کند.

به گزارش بصیر، مردم فریدونکنار در حالی هفتم اسفند پای صندوق‌های رای می‌روند که امیدوارانه کاندیدای موردنظر خود برای آّبادانی و پیشرفت منطقه را انتخاب می‌کنند و تلاش دارند با حضور حداکثری بار دیگر علاوه بر تجدید میثاق با رهبری، تحولی بزرگ را در منطقه رقم بزنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا