راشاتودی:

نتانياهو در واشنگتن با تظاهرات مخالفان خود مواجه شد/ تظاهرکنندگان نتانیاهو را «جنایتکار جنگی» خواندند

بصیر،

و به نقل از «راشاتودی» ، این شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان روسیه اعلام کرد: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در واشنگتن دی سی، پایتخت آمریکا، با تظاهرات مخالفان خود مواجه شد.

 

 

به گزارش شبکه تلویزیونی راشاتودی، مجری این شبکه ضمن نمایش تصاویری از تظاهرات ضد نتانیاهو در واشنگتن و درگیری پلیس با معترضان گفت: دیدار اخیر نتانیاهو از واشنگتن دی سی سفری جنجالی و بحث برانگیز است.

 

نتانیاهو امیدوار است بتواند هرگونه توافق بالقوه میان آمریکا و ایران را متوقف سازد. نتانیاهو امید زیادی به این سفر بسته و پیش از عزیمتش به آمریکا، این سفر را حساس و حتی تاریخی خواند.

 

در همین حال، عده‌ای از تظاهرکنندگان در واشنگتن که ماسک نتانیاهو را به چهره زده بودند و دستان خود را قرمز کرده بودند، نتانیاهو را «جنایتکار جنگی» خواندند که دستانش به خون فلسطینیان بیگناه آلوده است. این معترضان در برابر ساختمانی در واشنگتن تجمع کرده بودند که قرار است در آن نتانیاهو برای اعضا گروه لابی برجسته‌ی طرفدار اسرائیل، یعنی گروه ایپک، در اواخر روز دوشنبه (امروز) سخنرانی کند.

 

 

نیروهای پلیس آمریکا، برخی از تظاهرکنندگان را کشان کشان از محل برگزاری این کنفرانس بیرون کشیدند. تظاهرکنندگان در حالی که توسط افسران پلیس روی زمین کشیده و از محل سخنرانی بیرون انداخته می شدند، کماکان به سردادن شعارهای خود علیه نتانیاهو ادامه می‌دادند.

 

از آن پس، تظاهرکنندگان که دیگر مجاز به ورود به محل کنفرانس نبودند و توسط نیروهای پلیس راهشان به سوی مکان سخنرانی قریب‌الوقوع نتانیاهو برای گروه ایپک مسدود شده بود، باهم فریاد می‌زدند «شرمتان باد!» یکی از تظاهرکنندگان در حالی که توسط دو تن از نیروهای پلیس حمل و به زور بیرون انداخته می‌شد، هنوز پالاکارد خود را در دستانش نگه داشته بود که روی آن نوشته شد بود: «هم اکنون ایپک را متوقف کنید.»

 

تظاهرکنندگان همچنان به سردادن شعار شرمتان باد ادامه می‌دادند.

 

 

مجری این شبکه در خاتمه افزود: در خلال یک سال گذشته، مناسبات میان آمریکا و اسرائیل به شدت مخدوش شده است. مثلاً چند ماه پیش، یکی از مقامات دولت آمریکا به نتانیاهو حمله لفظی و توهین کرده بوده است.

 

جان مک کین، سناتور جمهوریخواه آمریکایی، نیز گفته است: تاکنون روابط میان آمریکا و اسرائیل از این بدتر نبوده است.

 

 

شایان ذکر است برخی از اعضای کنست (پارلمان) اسرائیل نیز ویدیویی مربوط به تبلیغات انتخاباتی تهیه و پخش کرده‌اند و در آن مدعی شده‌اند که از همان بدو امر، وزیر امور خارجه وقت آمریکا با تأسیس اسرائیل مخالف بوده است، اما اسرائیل، به‌رغم مخالفت‌های آمریکا، کار خود را کرد و رسمیت اسرائیل را اعلام کرد.

 

 

 

snn.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا