بصیر گزارش می‌دهد:

از «خواب یک اداره» تا «بیداری جوانان حزب‌اللهی» در فریدونکنار

بصیر، در چند سال گذشته پرداختن به موضوع فرهنگ و کار فرهنگی آنقدر مهم شده است که مقام معظم رهبری در یکی از سخنان خود فرمودند«مشکلات فرهنگی خواب را از چشمانم گرفته است.

به گزارش بصیر، یکی از مهمترین متولیان کار فرهنگی در فریدونکنار، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است که باید تلاش خود را برای حفظ و حراست از ارزش‌های این منطقه به کار گیرد.

شهرستان فریدونکنار با توجه به اینکه یکی از شهرهای توریستی استان مازندران است و در معرض تهدید فرهنگی قرار دارد، برای اینکه آسیبی به آن نرسد نیاز به کار فرهنگی مداوم دارد.

اما متاسفانه در چند سال گذشته فریدونکنار قربانی آسیب‌های فرهنگی بسیاری شده و در این میان هیچ مسئولی در این خصوص دغدغه‌ای ندارد.

بی‌خیال شدن فعالیت فرهنگی در اداره فرهنگ و ارشاداسلامی

سیدمحمدجلال اسمعیلی‌حیدری مسئول کانون فرهنگی ثارالله کوچک بیشه‌محله در گفت‌وگو با بصیرنیوز با انتقاد از عملکرد اداره فرهنگ و ارشاداسلامی فریدونکنار گفت: در حالی که دشمن برای تهاجم فرهنگی هزینه‌های فراوانی می‌کند هیچ حمایتی از سوی مسئولان این اداره برای کار فرهنگی صورت نمی‌گیرد.

این فعال فرهنگی گفت: با توجه به اینکه ۲ سال از افتتاح کانون فرهنگی ثارالله کوچک بیشه‌محله این شهرستان گذشته، حتی یکبار مسئولان اداره فرهنگ و ارشاداسلامی برای بازدیداز عملکرد این کانون در این روستا حضور پیدا نکردند.

وی تصریح کرد: در حالی که تمام تلاش خود را برای ارتقای امور فرهنگی انجام می‌دهیم مسئولان هیچ دغدغه‌ای نسبت به این موضوع ندارند و از وظیفه اصلی خود شانه خالی می‌کنند.

امروز مسئول فرهنگی اگر خواب راحت داشته باشد این مسئولیت برازنده او نیست

سیدعباس بردبار مسئول کانون فرهنگی هنری موعود در گفت‌وگو با بصیرنیوز خاطرنشان کرد: مسئولان فرهنگی همیشه باید دغدغه فعالیت در این زمینه را داشته باشند و اگر امروز مسئول فرهنگی خواب راحت داشته باشد این مسئولیت برازنده او نیست.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه حرف زدن و شعارگونه عمل کردن آفت کار فرهنگی است گفت: در حالی که امروز شاهد گسست فرهنگی در شهر هستیم، متولیان فرهنگی فقط به نصب بنر ولادت و شهادت اکتفا می‌کنند.

وی تصریح کرد: مسئولان فرهنگی شهر منتظر گزارش و عکس جوانان بی‌ادعایی هستند تا برنامه‌های ابلاغی خود را تکمیل کنند و این جای تاسف دارد.

بردبار خاطرنشان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونکنار در حالی که می‌تواند به عنوان یک اداره مهم و تاثیرگذار باشد در خواب عمیقی فرورفته است.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به اینکه یکی از وظایف اداره ارشاد رسیدگی به خبرنگاران است گفت: متاسفانه حتی یکبار هم نشده که  از سوی این اداره خبرنگاران را به نشستی دعوت کنند و سخنان آنها را بشنوند اما برای برگزاری کنسرت تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند.

به گزارش بصیر، این بخشی از سخنان جوانانی بود که دغدغه فرهنگی برای اعتلای این امر در فریدونکنار دارند و چه بسا که از این افراد در این خطه مبارک فراوان است.

حا دارد که مسئولان فرهنگی به ویژه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام تلاش خود را برای ارتقای سطح فرهنگی شهرستان فریدونکنار به کار گیرند تا در آینده آسیب‌های فرهنگی گریبان‌گیر این شهرستان نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا