ضعیف‌ترین مربی پرسپولیس در لیگ برتر +جدول

بصیر،  درخشان دیروز پس از تمرین پرسپولیس رسما از سرمربیگری سرخپوشان استعفا کرد. جدایی که دو پیروزی مقابل استقلال و لخویا، چند ماهی آن را به تاخیر انداخته بود.

سرمربی مستعفی پرسپولیس در ۱۷ بازی لیگ برتر روی نیمکت این تیم نشست و ۵ برد، ۵ مساوی و ۷ باخت داشت. او پرسپولیس را در رده نهم از علی دایی تحویل گرفت و در همین رده به سرمربی بعدی  سرخپوشان تحویل می‌دهد. درخشان با ثبت میانگین ۱٫۱۷ امتیاز از هر بازی، ضعیف‌ترین مربی پرسپولیس در ادوار لیگ برتر محسوب می‌شود.

آمار درخشان حمید در پرسپولیس +جدول
ناموفق‌ترین مربیان پرسپولیس در ادوار لیگ برتر

پیش از درخشان، معمولا رکورد بدترین سرمربی پرسپولیس در اختیار مربیان خارجی این تیم بود. آری هان در لیگ پنجم از ۸ بازی روی نیمکت سرخپوشان ۱۰ امتیاز گرفت و ۷ سال بعد مانوئل ژوزه با ۲۱ امتیاز از ۱۷ بازی توانست رکورد او را بزند. بعد از آری هان و ژوزه، حمید استیلی و نلو وینگادا دیگر مربیان ناموفق پرسپولیس بودند. آری هان و وینگادا مثل درخشان مربی جانشین بودند اما استیلی و ژوزه از اول فصل روی نیمکت پرسپولیس نشستند.

افشین پیروانی، سرمربی موقت پرسپولیس در لیگ هشتم هنوز با میانگین ۱٫۹۰ امتیاز از هر بازی موفق‌ترین سرمربی این تیم محسوب می‌شود. در بین مربیانی که بیشتر از یک نیم فصل روی نیمکت سرخپوشان نشسته‌اند هم راینر زوبل و افشین قطبی با ۱٫۸۳ و ۱٫۸۱ امتیاز از هر بازی بهترین هستند. بعد از آن‌ها یحیی گل‌محمدی قرار دارد که در لیگ دوازدهم جانشین ژوزه شد و توانست سرخپوشان را از رده دوازدهم به رده هفتم برساند.

 

 

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا