+ A – سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ – ۱۲:۲۰:۰۱ چاپ امتیاز به مطلب ۱ نفر سیداحمد خاتمی: از مصادیق نفوذ این است که نیروهای انقلابی را تندرو می‌نامند/مذاکره جواب نمی‌دهد

بصیر، آیت الله سید احمد خاتمی، در مراسم شهادت امام هادی (ع) که در حوزه علمیه امام صادق (ع) برگزار شد، دوران کنونی را از جمله طلایی ترین دوره های حوزه های علمیه در طول تاریخ دانست و اظهار داشت: علت این امر اهتمام همه جانبه مرجعیت و شخص رهبری در بالندگی و تقویت حوزه های علمیه است.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این که امروزه احساس نیاز بیشتری به قشر روحانیت می رود افزود: روحانی سخنگوی دین است و امروزه به برکت نظام روحانیت و حوزه شاهد شکوفایی استعدادهای درخشانی هستیم که باید در صحنه حضور یابند.

اهم اظهارات عضو مجلس خبرگان رهبری را در ادامه بخوانید؛

* هویت روحانیت از سه منظر مورد بحث است، نگاه شغلی و نگاه صنفی دو برداشت غلط از شأن و وظایف طلبگی است که مولّد آفات بسیاری خواهد بود. نگاه عاشقانه به کار طلبگی نگاه سوم و نگاه صحیح نسبت به جامعه روحانیت است.تمام کسانی که در حوزه به جایی رسیدند از همین منظر به وظیفه طلبگی خود نگاه کرده اند.

* کسی که در برابر حق و باطل موضعی نداشته باشد، قطعا در مقابل حق خواهد بود، چرا که بی طرفی با اصل دیانت در تعارضی آشکار است.

*شجاعت شاخصه دیگر مبلغان دین و پاسداران حریم الهی است. یک نمونه از مصادیق شجاعت این است که انسان در برابر جوسازی رسانه های دشمن بایستد و بدون ترس از تخریب ها و توهین ها از حقیقت دفاع کند.

* مرزبان دین خدا باید دشمن شناس باشد،روحانی باید بداند که هدف کجاست و بتواند هجمه های عظیم تبلیغاتی دشمنان علیه نظام اسلامی را ابتدا بشناسد و بعد به مقابله با آن ها بپردازد.

* ولایت فقیه امری لازم و ضروری در تشکیل نظام اسلامی است. ولی فقیه تنها یک رهبر سیاسی نیست بلکه نائب امام زمان است و مشروعیت او نیز بر همین مبنا است.

*نسبت به نفوذ دشمن در میان دستگاه های تصمیم گیر و تصمیم ساز جامعه هشدار می دهم. از مصادیق نفوذ این است که نیروهای انقلابی را افرادی تندرو و افراد سازش گر را افرادی معتدل در جامعه معرفی کنند.

* مرزبانی دین حق نیازمند داشتن نظامی بر پایه اسلام ناب محمدی است که به برکت انقلاب اسلامی چنین نظامی تشکیل شد و اکنون علمداری آن به دست مقام معظم رهبری است و بر همه تکلیف است که از ایشان تبعیت کنند.

* فریبکاری آمریکایی ها کاملاً مشهود است، همان طور که می بینیم نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در بدگویی نسبت به ایران اسلامی با هم رقابت می کنند.

* نسخه مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنی ها و غضب ها جواب می دهد نه مذاکره. در این مقطع؛ چیزی که آنها را بدبخت کرده است انتفاضه است و این انتفاضه چیزی است که خداوند در قرآن به آن اشاره کرده است.

* شعار مرگ برآمریکا تا زمانی که زنده ایم همچنان با اقتدار ادامه خواهد داشت،  همانگونه که از ما بپرسند تا کی نماز میخوانی می گوییم تا وقتی که زنده هستیم، شعار مرگ برآمریکا نیز همان گونه ادامه دارد.

* نشانه های بد عهدی دشمنان علیه کشورمان کاملاً مشهود است، همان طور که مقام معظم رهبری در سخنان مهم ابتدای سال خود در حرم رضوی فرمودند هیچ اثری از مذاکرات دیده نشده است.

* در عرصه داخلی جریانی در پی کم رنگ کردن ارزش ها است، این جریان غیرتمندانی که دم از مقاومت در برابر استکبار می زنند را افراطی می نامند، خانمی که با حجاب هست را تندرو و خانمی که به حجاب و ارزش ها توهین می کند را معتدل می نامند.

*{با اشاره به تأکیدات همیشگی مقام معظم رهبری به مسأله فتنه، بصیرت و نفوذ}: متأسفانه عده ای در داخل کشور حتی یک بار به این موضوعات مهم اشاره نکردند و تنها به مسأله افراطی ها اشاره می کنند.

خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا