ترکیب دو دارو برای مقابله با ملانوم

بصیر، نتایج یک مطالعه نشان داد که مصرف دو داروی ایمن درمانی می‌تواند تومورهای سرطانی پوست را در یک پنجم بیماران از بین ببرد.

در این بررسی مشخص شد که استفاده از این دو داروی ایمن درمانی وجود تومور را در یک پنجم مبتلایان به ملانوم پیشرفته نابود می‌کند.

نتایج مطالعه انجام شده روی ۱۴۲ بیمار نشان داد ۶۹ درصد آنان دو سال پس از دریافت دو داروی ایپیلیموماب و نیولوماب هنوز در قید حیات بوده‌اند. پزشکان انگلیسی با انجام این مطالعه اظهار داشتند که نتایج به دست آمده امیدوارکننده است.

ملانوم جدی‌ترین نوع سرطان پوست و ششمین سرطان رایج در انگلیس به حساب می‌آید که هر سال در این کشور بیش از ۲۰۰۰ تن بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست می‌دهند.

سیستم ایمنی قدرت دفاعی سرسختی علیه عفونت‌هاست هرچند در برخی شرایط این سیستم، بافت‌های سالم بدن را مورد حمله قرار می‌دهد. دو داروی ایپیلیموماب و نیولوماب مانع از آن می‌شوند که سیستم ایمنی به بافت‌های سالم حمله کند.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، هر دو این داروها برای درمان ملانوم مناسب هستند اما پزشکان معتقدند ترکیب آنها ضروری‌تر خواهد بود. آزمایشات نشان می‌دهد احتمال زنده ماندن بیمار پس از مصرف ایپیلیموماب به مدت دو سال ۵۳ درصد است و هیچ یک از تومورها به طور کامل از بین نمی‌رود. هرچند این رقم هنگام ترکیب دو دارو به ۶۰ درصد می‌رسد.

فریادگر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا