به بهانه نهم اردیبهشت؛ روز شورا/ قسمت دوم؛

نگاهی گذرا به عملکرد ورزشی شوراهای روستاهای فریدونکنار در سه سال گذشته

بصیر، بنابر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، شورا یکی از ارکان نظام و یکی از مهمترین نهاد تصمیم گیرنده در روسناها است.

اجرا و تسریع در امور ورزشی، یکی از وظایف شورای اسلامی هر روستا می‌باشد که لازم است این نهاد مقدس توجه زیادی به این امر کند، چرا که ورزش یکی از اساسی‌ترین نیازهای هر انسان بوده و افراد با ورزش کردن می‌توانند جسمی سالم داشته باشند و نتیجه جسم سالم در هر فرد جامعه‌ای سالم خواهد بود.

بصیرنیوز در حالیکه فرارسیدن این روز را پیشاپیش به اعضای شورای اسلامی روستاهای فریدونکنار تبریک می‌گوید و از زحمات آنها در این مدت قدردانی می‌کند اما لازم می‌بیند تا با نقد عملکرد آنها در این حوزه، برای مدت باقیمانده به طور صحیح برنامه‌ریزی کنند.

با توجه به اهمیتی که امر ورزش دارد نیاز است تا از سوی مسئولان بیشتر به آن توجه شود، یکی از ابتدایی‌ترین نیاز برای ورزش کردن در اختیار داشتن فضای مناسب است که متاسفانه وقتی به روستاهای فریدونکنار می‌روی هر کدام با پروژهای نیمه‌کاره ورزشی روبرو هستند و در این بین جوانانی که تمایل زیادی برای بروز استعدادهای خود دارند اما مکانی برای این کار نمیبینند.

به گزارش بصیرنیوز، شوراهای اسلامی روستاهای فریدونکنار در حالی به راحتی از این مسئله گذشته‌اند و خود را به بی‌خیالی زده‌اند که بسیاری از ظرفیت‌های نهفته روستای خود را در نطفه خفه کرده و این جوانان محبورند برای اینکه استعدادهایشان به هدر نرود به مکان‌های دیگری روند و سرنوشتی دیگر برای خود رقم زنند.

یکی از جوانان ورزشکار روستایی در گفت‌وگو با بصیرنیوز ضمن اشاره به اینکه چندین سال است که پروژه زمین ورزشی روستا هنوز افتتاح نشده و این روستا تاکنون حتی یک مکان ورزشی مناسب را به خود ندیده است گفت: بنده برای یک تمرین ساده باید به شهر بروم و هزینه‌های سنگینی را باید بپردازم و مشکلات زیادی که در رفت و آمدها برای من پیش‌آمده که حتی یکبار نزدیک بود جان خود را هم از دست دهم.

وی همچنین تصریح کرد: جوانان روستا بارها به شورای محل گفته‌اند که هر چه سریعتر مکان ورزشی را احداث کنند اما هر دفعه با وعده‌های توخالی آن‌ها روبرو شده‌ایم.

اعضای شورای اسلامی باید توجه داشته باشند که مردم آن‌ها را برای انجام دادن امورات محله برگزیدند، نه برای اینکه وعده‌های سرخرمن به مردم شریف روستایی داده شود و شوراها به این خیال که مدتی با این وعده‌ها از دست مردم راحتند پشت سرهم وعده دهند.

لازم است تا شوراهای روستایی فریدونکنار با یک برنامه ریزی دقیق و با استفاده از تجربیات کسانی که در امر ورزش تخصص دارند یک تحولی را در ورزش محله خود ایجاد کنند تا استعدادهای نهفته ورزشی بروز کرده و یادگاری نیک از خود به جای بگذارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا