در همایش تجلیل از واحدهای برتر حامی حقوق مصرف‌کنندگان مطرح شد

نبود استراتژی بزرگترین چالش اقتصادی پیشروی کشور/ منافع تولیدکننده و مصرف‌کنندگان با هم در اشتراک است

محمد محمدپور عمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در چهارمین همایش استانی تجلیل از واحدهای برتر حامی حقوق مصرف‌کنندگان که در ساری برگزار شد، اظهار کرد: باید نگاه به سازمان حمایت از مصرف‌کننده تغییر کند و از حالت نظارتی و امنیتی خارج شود.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی در واحدهای تولیدی کشور، خاطرنشان کرد: آخرین نسخه از تعریف کیفیت یعنی خواسته مشتری و چیزی که مورد پسند خریدار واقع می‌شود.

محمدپور در انتقاد از اقتصاد کشور، تصریح کرد: در اقتصاد ما توجه به عرضه کالا است و تقاضا دیده نمی‌شود که این یک اشتباه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به راهکارهای حل مشکلات اقتصادی، تصریح کرد: صدور کارت اعتباری خرید برای لوازم خانگی، مسکن و خودرو می‌تواند مشکل اقتصادی را تا حدی سرو سامان ببخشد.

وی در ادامه به موضوع پلیس اقتصادی اشاره کرد و گفت: بعضی از واحدهای کارآفرین نگاهی به بازار تقاضا ندارند و خواست مشتری برایشان اهمیتی ندارد، پلیس اقتصادی در برابر این نوع واحدها می‌توانند بازدارنده باشند.

محمدپور با اشاره به رقم بالای قاچاق کالا در ایران، گفت: سالانه ۲۵تا ۳۰میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود که اگر تنها از ورود ۵میلیارد آن جلوگیری شود، ۲۰۰هزار شغل در کشور ایجاد خواهد شد.

سیدمحمد جعفری رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان کشور دیگر سخنران این همایش بود و با بیان اینکه چهارمین دوره این همایش در حالی برگزار شد که ۱۵ سال از این تقدیرها در کشور می‌گذرد، اظهار کرد: منافع تولیدکننده و مصرف‌کنندگان با هم در اشتراک است و هدف تولیدکننده مصرف کالایش توسط مشتری است.

وی با اشاره به فرهنگ‌سازی در تولید و مصرف کالا، خاطرنشان کرد: تولید کننده‌ایی که می‌خواهد سهم خود را در بازار حفظ کند، اگر خواست مشتری را در نظر نگیرد محکوم به حذف از بازار است.

رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان کشور با بیان اینکه بازار جهانی رقابتی و غیرانحصاری شده است، تصریح کرد: اگر خواست مشتری در تولید رعایت نشود عرصه را به رقبا واگذار خواهیم کرد.

جعفری بزرگترین چالش اقتصادی پیش‌روی کشور را نبود استراتژی واحد اعلام کرد و گفت: دولت یک مسیر را پیش می‌گیرد، مجلس مسیری دیگر و اساتید دانشگاهی استراتژی متفاوتی نسبت به این دو قوه دارند، چطور می‌توان در چنین شرایطی به موفقیت دست یافت.

وی در پایان صحبت‌هایش، به رهبری و درایت مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اگر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب با موضوع اقتصاد مقاومتی نبود چالشی بس عظیم‌تر اقتصاد کشور را درگیر می‌کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا