از شرارت در خیابان‌های ریو تا مدال المپیک ۲۰۱۶

مسابقات جودو وزن۵۷- کیلوگرم المپیک در بخش زنان روز گذشته با قهرمانی رافائلا سیلوا، نماینده میزبان مسابقات المپیک به پایان رسید.

این جودوکار ۲۴ ساله با شکست سومیا دوریسورین از مغولستان نخستین مدال برزیل را در المپیک ریو کسب کرد و جشن و شادی را در سالن ورزشی کاریوکا آرنا ۱ برای ملتش به پا کرد. او دو سال قبل نیز با قهرمانی در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۳ که در ریودوژانیرو برگزار شد شور و هیجان را به هم‌وطنانش تقدیم کرده بود.

رافائلا از همان دوران کودکی سرکش بوده است علاقه‌ای به درس و مدرسه نداشت. او در این باره می گوید: همیشه از ترس کتک ‌های مادرم به مدرسه میرفتم. ما در منطقه روسینا” یکی از فقیر ترین محله های رودوژانیرو زندگی می کردیم. اکثر اوقات از مدرسه فرار می کردم و با پسرهای شرور این منطقه گلاویز می شدم.

سیلوا می گوید: بعد از شیطنت‌هایی که در مدسه و محله داشتم. خواهرم مرا به آکادمی جودو که زیر نظر فلاویو کنتو یکی از مدال آوران المپیک اداره می شد، ثبت نام کرد تا انرژیم را در آن جا خالی کنم آن موقع ۱۳ سال داشتم.

جودوکار برزیلی پس از پنج سال حضور در آکادمی جودو برزیل به تیم ملی نوجوانان بعد از آن به تیم بزرگسالان کشورش دعوت شد.

از شرارت در خیابان‌های ریو تا مدال المپیک 2016

کنتو مربی رافائلا می گوید: بار ها گفته بودم که رافائلا می تواند کار های بزرگ انجام دهد، اگر سخت تمرین کند. او ناکامی‌اش در المپیک لندن را با قهرمانی در مسابقات قهرمانی جهان در  سال ۲۰۱۳ جبران کرد. او بعد از این قهرمانی بزرگترین کار زندگی‌اش را با کسب مدال طلا المپیک انجام داد.

رافائلا سیلوا می گوید: از همه کسانی که برای تشویق من به سالن مسابقات آمده بودند تشکر می کنم.

مادر رافائلا که برای تشویق او به ورزشگاه آرنا آمده بود می گوید: دخترم سزاوار این مدال بود. او یک جنگجو منحصر به فرد است. جنگجویی که حالا طلایی شده./آ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا