نکات خواندنی همه تقابل‌های پرسپولیس و صبا

پرسپولیس و صبا برای بیستمین ‌بار در لیگ به مصاف هم می‌روند. ۸ برد برای پرسپولیس، ۵ برد صبا و ۶ بازی دو تیم به تساوی رسیده است.

نکاتی جالب از بازی های پرسپولیس و صبا:

*  صبا از فصل چهارم با نام صباباتری وارد رقابت‌های لیگ برتر شد و پس از مدتی با انتقال میزبانی به شهر قم با نام صبای قم به فعالیت خود ادامه داد تا به این ترتیب در ۳ فصل نخست لیگ برتر از رویارویی‌ این دو تیم مقابل هم خبری نباشد.

* در همه بازیهای این دو تیم جز  ۳ دیدار، گل به ثمر رسیده است و دو بازی نیز با ثبت ۵ گل که هرکدام ۴ بر یک به سود طرفین به پایان رسیده است، پرگل ترین مصاف های دو تیم بوده است.

*  در جریان رقابت‌های دو تیم در تاریخ لیگ برتر، هر تیم تنها یک بار موفق به شکست حریف خود در هر دو دیدار رفت و برگشت در طول یک فصل شده تا از این حیث هم شرایط برابری را شاهد باشیم.

* ۴-۱ نتیجه مشترک دو تیم
پرگل ترین مصاف دو تیم با دو نتیجه مشابه ۴-۱ به ثبت رسیده است که در کنار نام هر دو تیم قرار دارد. در دیدار برگشت لیگ هفتم پرسپولیس با ۴ گل تیم صبا را در هم کوبید. صبا توانست این نتیجه را ۳ سال بعد جبران کند و ۴ بار دروازه پرسپولیس را باز کند.

* علی انصاریان اولین و احمدزاده آخرین گلزن
اولین گل دیدارهای صبا و پرسپولیس در ادوار لیگ‌برتر را علی انصاریان به ثمر رسانده است. یکشنبه ۲۱ فروردین‌ماه سال ۸۴ علی انصاریان با گشودن دروازه صبا در دقیقه ۳۲ اولین گلزن بازی‌های میان دو تیم لقب گرفت. آخرین گل دیدارهای صبا و پرسپولیس را هم فرشاد احمدزاده در بازی برگشت لیگ پانزدهم به ثمر رساند.

* ۲۳ بازیکن مشترک بین دو تیم
پرسپولیس و صبا در  ۱۲ سال اخیر ۲۳ بازیکن مشترک داشته اند. نخستین بازیکنی که بین دو تیم تبادل شد علی دایی بود که سال ۸۳ از پرسپولیس به صباباتری رفت و دو سال در این تیم حضور داشت. گل‌محمدی، حاجی‌زاده، مسعود زارعی، غلامرضا رضایی، محمد نوری، عادل کلاه‌کج، شیث رضایی، مهدی واعظی، امیرحسین فشنگچی، علیرضا نیکبخت واحدی، محسن خلیلی، میلاد نوری(رده سنی امید پرسپولیس و بزرگسالان صبا) روزبه چشمی(رده سنی امید پرسپولیس و بزرگسالان صبا) رامین رضائیان، حسین بادامکی، جواد کاظمیان، قاسم دهنوی، رضا حقیقی، سامان آقازمانی، محمد قاضی  و پیام صادقیان نفراتی بوده اند که در این سالها بین دو تیم جا به جا شده اند. آخرین نفر این فهرست را محمد آرام طبع و علی فاطمی تشکیل داده است.  آرام طبع بدلیل مصدومیت نخواهد توانست مقابل تیم سابقش به میدان برود، اما بنظر می آید علی فاطمی که در این فصل دو بار در ترکیب تیمش به میدان رفته است شانس کمی برای حضور در این دیدار را داشته باشد.

*  نتایج کامل نوزده جدال صبا و پرسپولیس در لیگ:

فصل پنجم لیگ برتر:
دیدار رفت: پرسپولیس ۲ – صبا ۲
دیدار برگشت: صبا ۲ – پرسپولیس یک
فصل ششم لیگ برتر:
دیدار رفت: پرسپولیس یک – صبا صفر
دیدار برگشت: صبا صفر – پرسپولیس یک
فصل هفتم لیگ برتر:
دیدار رفت: پرسپولیس ۲ – صبا ۲
دیدار برگشت: صبا یک – پرسپولیس ۴
فصل هشتم لیگ برتر:
دیدار رفت: پرسپولیس ۲ – صبا ۲
دیدار برگشت: صبا ۲ – پرسپولیس صفر
فصل نهم لیگ برتر:
دیدار رفت: پرسپولیس یک – صبا صفر
دیدار برگشت: صبا یک – پرسپولیس یک
فصل دهم لیگ برتر:
دیدار رفت: صبا ۲ – پرسپولیس یک
دیدار برگشت: پرسپولیس یک – صبا ۴
فصل یازدهم لیگ برتر:
دیدار رفت: پرسپولیس ۲ – صبا صفر
دیدار برگشت: صبا ۲ – پرسپولیس ۲
فصل دوازدهم لیگ برتر:
دیدار رفت: پرسپولیس صفر – صبا ۲
دیدار برگشت: صبا صفر- پرسپولیس صفر
فصل سیزدهم لیگ برتر:
دیدار رفت:صبا یک-پرسپولیس یک
دیدار برگشت-پرسپولیس۳-صبا یک
فصل چهاردهم لیگ برتر:
دیدار رفت:صبا صفر-پرسپولیس۲
دیدار برگشت:پرسپولیس صفر-صبا صفر
فصل پانزدهم لیگ برتر:
دیدار رفت:پرسپولیس یک-صبا یک
دیدار برگشت:صبا صفر-پرسپولیس یک/آ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا