امیرحسین صادقی: شرف قلعه‌نویی از خیلی‌ها بیشتر است

مدافع پیکان از اینکه بازیکنان نمی‌توانند مطالبات خود را از باشگاه‌های خود دریافت کنند ناراحت است و اعتقاد دارند آنها باید اعتصاب کنند. امیرحسین صادقی گفت که در سال آخری که در استقلال بود با قلعه‌نویی مشکلات زیادی داشت ولی شرف او از کسانی که ادعای دوستی می‌کردند و پشتش را خالی کردند، بیشتر است.

قبول داری استقلال در بازی برابر پیکان اصلا عملکرد خوبی نداشت و به همین دلیل هم بود که شما موفق شدید نمایش خوبی داشته باشید؟

من این حرف شما را قبول دارم چراکه استقلال در این بازی نسبت به بازی‌های گذشته نمایش بهتری داشت و اتفاقا بازیکنان این تیم بازی خوبی انجام دادند. آنها بسیار دوندگی بالایی داشتند و موفق شدند بازی روان و خوبی به نمایش بگذارند اما ما بسیار از شکست برابر تراکتورسازی ناراحت بودیم می‌خواستیم نمایش خوبی داشته باشیم. طبیعی است که در این شرایط همه متعهد شدیم تا ثابت کنیم که تیم خوبی هستیم و فکر می‌کنم برابر استقلال به جز ۲۰ دقیقه پایانی نمایش خوبی انجام دادیم.

چرا به یکباره پیکان بازی را از دست داد و نتوانست استقلال را شکست بدهد؟ این موضوع به ضعف بدنی بازیکنان‌تان بر می‌گردد؟

فکر نمی‌کنم ما ضعف بدنی داشته باشیم و روز بازی با استقلال بدن‌های ما کاملا سرحال بود.  به هر حال ما بازی بسیار خوبی را انجام دادیم و موفق شدیم موقعیت‌های زیادی روی دروازه استقلال تا دقیقه ۷۰ بازی ایجاد کنیم. این موقعیت‌ها را روی جوانی بازیکنان مان از دست دادیم و بعد از آن استقلال با تعویض‌هایی که انجام داد کمی انتحاری بازی کرد و بازهم می‌گویم که ما باید در همان ابتدای بازی کار این تیم را تمام می‌کردیم.

وقتی دیدی که مدافعان استقلال اینقدر پر اشتباه هستند، ناراحت نشدی که منصوریان آنها را به جای تو به استقلال آورده است؟

آنها به جای من به استقلال نیامدند بلکه به جای حنیف عمران‌زاده و امین حاج‌محمدی با این تیم قرارداد امضا کردند. من دو سال پیش در استقلال بازی می‌کردم و جدایی‌ام از استقلال دلایل دیگری داشت. این موضوع هم که آقای منصوریان در ابتدای فصل من را نمی‌خواستند موضوع چندان مهمی نیست و فکر می‌کنم فوتبال سلیقه ای است. حتما آقای منصوریان تشخیص دادند که من نمی‌توانم به استقلال کمک کنم.

ظاهرا طلبی که از استقلال داری حسابی تو را ناراحت کرده است. درست است؟

ما دیگر به این موضوع عادت کرده‌ایم و فکر نمی‌کنم این موضوع چیز عجیبی باشد. من فکر می‌کنم کمیته انضباطی، قوه قضاییه و هر نهاد دیگری که صلاحیت دارد باید جلو بیاید و مشکل فوتبالیست‌ها را حل کند. بازیکن تا حرفی می‌زند او را محروم و جریمه می‌کنند و تا ریال آخر این جریمه را از بازیکنان می‌گیرند اما هیچ قانونی نیست که از فوتبالیست‌ها دفاع کند. مگر عمر فوتبال ما چند سال است که نتوانیم پول‌هایمان را بگیریم.

با این شرایط فکر می‌کنی شما باید چه کاری انجام بدهید؟

من فکر می‌کنم فوتبالیست‌ها باید اعتصاب کنند و راهی پیدا کنند که بتوانند به باشگاه‌ها فشار بیاورند. من روز گذشته شنیدم که از حضور باشگاه‌های بدهکار در لیگ یک جلوگیری شده است و سوال من این است که چرا این اتفاق در لیگ برتر نمی‌افتد؟ دلیل این موضوع این است که باشگاهی مثل استقلال و پرسپولیس که در پشت پرده با فدراسیون فوتبال رابطه دارند از حضور در بازی‌های لیگ محروم نمی‌شوند. این وسط از دست بازیکنان هم کاری بر نمی‌آید.

تو در لیگ چهاردهم در وسط فصل با امیر قلعه‌نویی به مشکل داشتی ولی پیش از بازی با تراکتورسازی سمت او رفتی. این کار تو برای خیلی‌ها عجیب بود. در این باره توضیح می‌دهی؟

من با امیرقلعه نویی مشکلات زیادی داشتم و هنوز هم دارم و نمی توانم این موضوع را کتمان کنم. با این حال این را می گویم که امیرقلعه نویی نسبت به خیلی از آدم هایی که در ظاهر با تو دوست هستند اما در باطن پشتت را خالی می کنند بهتر است و من به این موضوع ایمان دارم.

با شرایطی که پیکان دارد، تو شرایط این تیم را در لیگ شانزدهم چطور می‌بینی؟

من فکر می‌کنم پیکان تیم خوبی است ولی بازیکنان این تیم تجربه حضور در لیگ برتر را ندارند و این موضوع کمی دردسرساز  شده است. هرچه از بازی‌ها بگذرد ما شرایط بهتری را تجربه می کنیم و مطمئن باشید می‌توانیم نمایش بهتری داشته باشیم. ما در بازی با استقلال هم بسیار خوب بازی کردیم و فکر می‌کنم از هفته‌های بعد می‌توانیم عملکرد بهتری هم داشته باشیم. مطمئن باشید آینده پیکان روشن است و فقط نیاز به کمی تجربه داریم./آ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا