اسپانیای بدون ایکر در جستجوی خوشبختی

بصیر،خوان کارلوس ریورو – نویسنده با سابقه آس، مارکا و شبکه ملی رادیو و تلویزیون اسپانیا در یادداشت اخیر خود، اسپانیای بدون کاسیاس را اسپانیایی فلج و ناتوان توصیف کرد.

او در یادداشت اخیر خود اینگونه از وضعیت فوتبال امروز اسپانیا می‌نویسد:

« کاسیاس هنوز هم یک مهره کلیدی است، هیچ‌کسی در سراسر جهان فوتبال از اصل مهم جوانگرایی بدش نمی‌آید، همه می‌دانیم که بهتر است به جوانان میدان داده شود اما به چه قیمتی؟ آیا جوانگرایی، تخصص و تجربه نمی خواهد؟ جوانگرایی فقط در دعوت از جوانان به تیم ملی خلاصه نمی‌شود، آیا لوپتگی، سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا با تمام احترامی که برایش قایل هستم، این توانایی و تخصص را دارد؟ کنار گذاشتن کاسیاس و دعوت از دو دروازه‌بان جوان برای کارشناسان فوتبال اسپانیا معنایی جز ترس و دلهره و ریسک ندارد.

خولن لوپتگی سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا با حضور در رادیو کادنا سر اسپانیا گفته است: در چند روز اخیر خبرهایی درباره نفوذ برخی بازیکنان در تیم منتشر شده که برای من بسیار مضحک و بی معنا است، چنین چیزی نمی‌تواند صحت داشته باشد، من تصمیم نهایی را در تیم ملی می‌گیرم و من مسئول مستقیم همه پیروزی‌ها و شکست‌ها هستم. ایکر کاسیاس دروازه‌بان مردمی و محترمی است که برای من هم اهمیت دارد همیشه شاهد حضورش در کنار تیم ملی باشم اما اگر چیزهایی که شنیده‌ام صحت داشته باشد، باید بگویم که کاسیاس مراقب حرف‌هایش باشد. او حق ندارد طوری کنایه آمیز حرف بزند که بار حقوقی نداشته باشد اما در عمل من و تیمم را تخریب کند. اگر جوانگرایی کرده‌ام با علم و تخصص خودم بوده و پاسخگوی آن خواهم بود. اگر کاسیاس به تیم ملی دعوت نشده معنی آن این نیست که دیگر هرگز دعوت نخواهد شد، برای این مرحله به او نیازی نداشتم اما ممکن است برای مرحله بعدی او را دعوت کنم و این من هستم که تشخیص نهایی را خواهم داد.

اسپانیای بدون ایکر در جستجوی خوشبختی

نویسنده این یادداشت با اشاره به اظهارات اخیر لوپتگی، سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا در ادامه چنین آورده است: بدون تردید مسئولیت همه چیز در تیم ملی با سرمربی آن است اما این توجیه جالبی برای اتفاقاتی که رخ داده نیست، به هر حال اصحاب رسانه نمی‌توانند تا پایان جام جهانی ۲۰۱۸ صبر کنند و پس از حذف احتمالی اسپانیا در همان مرحله گروهی تازه به فکر انتقاد باشند. این طور که اشان دست به جوانگرایی بی حساب و کتاب زده، برخی حتی نگران صعود اسپانیا به جام جهانی هم هستند!/آ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا