تولیت آستان قدس رضوی:

اگر کسی امام زمان خود را نشاسد در جهل قرار دارد/ ایران پایگاه اصلی انقلاب اسلامی و مولفه بزرگ قدرت و امنیت ملی است

بصیر، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در بیست ونهمین یادواره سرداران و ۳۵۰ شهید فریدونکنار در مصلی قدس این شهرستان، اظهار کرد: امامت از نگاه اسلام در اصول دین مشخص می‌شود چرا که تعیین امام از سوی خداوند است.
وی با بیان اینکه هیچ امری در دین پس از توحید به میزان تاکید نسبت به شناسی و معرفت به امام مورد تاکید قرار نگرفت، تصریح کرد: به اسلام مومن تاکید شده است که امام خدا را بشناسید.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه اگر کسی امام زمان خود را نشاسد در جهل قرار دارد، خاطرنشان کرد: معرفت امری مهم است و پس از شناختن است که محبت ایجاد می‌شود.
رئیسی با بیان اینکه قرآن موجب افزایش کرامت انسان‌ها شده است، خاطرنشان کرد: کسی صاحب کرامت است که از درون امیر نفس نه اسیر آن باشد و در بیرون نیز بندگی خدا را به خوبی به جا بیاورد.
وی با اشاره به اینکه کسی می‌تواند باکرامت باشد که خدامحور باشد و خودبینی را باید کنار بگذارد، افزود: کرامت زمانی ایجاد می‌شود که عشق به خداوند را در دل داشته باشند.
تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: دگرخواهی در دین اسلام برای رسیدن به خداوند باید باشد.
رئیسی افزود: غربی‌ها برای رسیدن به منافع خود به صورت رسمی اعلام می‌کنند که اگر در بخشی از این دنیا خاضر می‌شویم برای دستیابی به خواسته‌های خودمان است و این دگرخواهی بی‌ارزش است.
دادستان ویژه روحانیت کل کشور با بیان اینکه راه رسیدن به کرامت انسان توسل به کریمان است، گفت: رمز بقای شهید داشتن کرامت انسانی و خدایی بود.
وی با اشاره به اینکه شهدا پیش از آنکه شهید باشند، کریم هستند، افزود: اگر برای خدا انسان، آنچه از بهترین‌ها است گذشت به این مقام می‌رسد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه یاد شهدا برای همه مسئولیت‌آور است، تصریح کرد: چند نکته در همه وصیت نامه ها مانند جهاد برای خدا، اطاعت از ولی‌فقیه، جلوگیری از بین رفتن انقلاب و ارزش‌های آن مشترک است.
رئیسی گفت: همان طور که عاشوا امتداد دارد نفاق و کفر نیز تداوم می‌یابد، گفت: امتداد عاشورا انقلاب شکوهمند اسلامی و تداوم خط استکبار، رسوایی آل سعود و امتداد حضور راهبردی آن در منطقه است.
تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال از بین بردن عاشورا بود، خاطرنشان کرد: جریان عاشورا اصلاح‌گر تمام مشکلات بشریت و زمینه‌ساز ظهور امام زمان است.
وی با اشاره به اینکه امروز خیال می‌کنند با کشتن شیخ نمر در حجاز جریان آن پایان پذیرفت، گفت: با به بند کشیدن و تبعید گرفتن جریان‌های انقلابی تمام نمی‌شود.
رئیسی با اشاره به اینکه خون شهدا موجب ظهور بیداری اسلامی و جهل‌زادی در منطقه شده است، تصریح کرد: امکان ندارد استکبار بیداری اسلامی را در دنیا از بین بردارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز خط مقاومت در جهان اسلام مقابله با سازش و استکبار است، افزود: در جهان اسلام شاهد پیروزی‌های خطوط مقاومت هستیم و استکبار در حال زبونی است.
وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان می‌خواهد اما نمی‌تواند، گفت: ایران پایگاه اصلی انقلاب اسلامی و مولفه بزرگ قدرت و امنیت ملی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا